Inköpare/Varuflödesanalytiker till ÖoB
Skill Rekrytering & Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Mjölby
2023-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Inköpare/Varuflödesanalytiker till ÖoB" (sökbar t.o.m. 2025-05-10) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Nu söker vi förstärkning med en Inköpare/Varuflödesanalytiker till vårt servicekontor i Skänninge!
Vi erbjuder dig en omväxlande och rolig tjänst där du får möjlighet att utvecklas i en resultatdriven roll med högt tempo och många kontaktytor internt och externt.
Publiceringsdatum2023-02-15Om företagetÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB.
Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bl.a. Motala, Mjölby och Linköping.
Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad . Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.
ArbetsuppgifterI rollen som Inköpare/Varuflödesanalytiker (Inbound-/Outbound planning) arbetar man i ett team där hela försörjningskedjan från leverantör till slutkund hanteras
Då målet för avdelningen är att optimera varuflöden utifrån uppsatta mål, består arbetsuppgifterna både av operativa uppgifter som inköp och prognosjustering utifrån kommande trender och behov, ta fram rapporter och underlag, till mer strategiska uppgifter som att tillsammans med andra avdelningar driva förbättra och effektivisera vårt arbete och resultat.
Tjänsten innebär även att ta fram, analysera och presentera data till beslutsunderlag, samt att i nästa steg använda resultatet på ett värdeskapande sätt för avdelningen och företaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Prognosjustering och orderläggning utifrån kommande behov
• Bevaka leveranser samt daglig kontakt med leverantörer
• Inköp av varor
• Säkerställa en balans för in och utflöde mot uppsatta mål och verksamhetens behov
• Utveckling/förvaltning av våra affärssystem samt säkerställa parameterinställningar i dessa
• Tillsammans med övriga avdelningar och leverantörer samarbeta för att leverera ett effektivt flöde
• Analysarbete för att effektivisera och förflytta ditt eget och andras arbete
ProfilDu har en god förståelse för ett helintegrerat varuflöde med förmågan att sätta varuflödet i ett större sammanhang. Kunskap om lagerstyrning, materialflöden och kapitalbindning är ett krav och du har en stark vilja att utvecklas inom dessa områden.
Kompetenser• Eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik/supply chain på YH-nivå med relevant inriktning.
• Erfarenhet från liknande arbeten, 1-3 år, eller nyutexaminerad med motsvarande projekt där önskad kompetens kan tillgodoräknas.
• Hög digital mognad & hanterar Excel obehindrat.
• Erfarenhet av arbete i affärssystem.
• Kunna kommunicera på engelska i både i tal och skrift.
Därtill är erfarenhet från prognos och varupåfyllnadssystemet Relex eller liknande system mycket meriterande.
Som person har du stor analytisk förmåga och tycker det är kul med problemlösning, både enskilt och i grupp. Du har lätt för att analysera stora datamängder samt kan kommunicera resultaten på ett enkelt sätt till resten av organisationen.
Eftersom tjänsten innebär analytiskt arbete med fokus på värdeskapande och där man till stor del kommer arbeta i analys-/planeringsverktyg och Excel behöver du god datorvana samt lätt för att sätta dig in i arbetet med sådana verktyg.
En viktig del i rollen är att även förstå och kunna jobba med internationella kontakter - såsom bl.a. Asien.
Personliga egenskaper som du kommer behöva för att trivas i rollen är ett sifferintresse och en god kommunikationsförmåga då du kommer ha kontakt med många olika personer. Vidare har du lätt för att framföra dina väl underbyggda argument i diskussioner även när du blir motsagd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter utifrån vad som är mest kritiskt för företaget. Du behöver ha förmågan att arbeta processorienterad och självständigt kunna göra felsökningar och rimlighetsbedömningar utifrån dina arbetsuppgifter och ansvar.
Tjänsten är placerad vid vårt servicekontor i Skänninge.
Ansökningsförfarande
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andreas Schmidt,
andreas.schmidt@skill.se. alt. 0738-547135
Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!
Om företagetSkill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618),
https://skill.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Andreas Schmidt
andreas.schmidt@skill.se Jobbnummer 7452174
Observera att sista ansökningsdag har passerat.