Inköpare till vår kund i Sundbyberg
Quest Consulting Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Järfälla eller i
hela Sverige Uppdragsbeskrivning
Ditt uppdrag består av att bidra till vår kunds utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar. Du ansvarar för hela inköpsprocessen från framtagning av förfrågningsunderlag och avtal, utvärdering av anbud. Du har dialog både med interna beställare och externa leverantörer samt jobbar med kontraktsförvaltning. Din roll kommer vara att stödja verksamheten med deras behov av konsulttjänster. Ditt ansvar är att guida beställarna i vår process samt säkerställa att avrop sker på ett korrekt sätt. Upphandlingar och avrop hos vår kund genomförs enligt LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorerna.
Arbetet utförs i nära samarbete med övriga medarbetare på inköpsenheten GIK - Inköp Konsulter, med andra inköpskollegor på avdelningen samt många delar av övriga organisationen samt leverantörer. Uppdraget kräver god kompetens och förståelse för kommunikation och relationsbyggande då inköpsrollen innebär kontaktytor inom hela verksamheten och med leverantörer. Vår kund lägger stor vikt i att du har ordning och reda och arbetar strukturerat. Kunden förväntar sig också att du tar ett drivande ansvar för hela avropsprocessen stöttar och driver på avropsprocessen om verksamheten behöver det. Allt för ett så effektivt arbetsflöde som möjligt.
Inom detta arbetsområde arbetar vi i många olika system och det är därför av stor vikt att du är lättlärd inom system. Har lätt för att ta till dig instruktioner och förstår detaljernas vikt och det stora hela.
Publiceringsdatum2025-03-14Dina arbetsuppgifterDetta uppdrag innebär främst att avropa konsulter från deras ramavtal. Du är länken mellan beställarens behov och leverantörernas kompetens. Utifrån beställarnas behov administrerar du de avrop som initierats för att säkerställa en snabb och kvalitativ hantering enligt deras processer och utefter LUF's föreskrifter. Kunden arbetar digitalt med alla avrop i ServiceNow (SVEA) samt i e-Avrop. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:
Utforma uppdragsbeskrivningar och krav tillsammans med beställaren från verksamheten.
Sammanställa och granska anbudsformulär och sedan skicka avropsförfrågan till ramavtalsleverantörer via e-avrop.
Svara på frågor under anbudstiden till leverantörer samt svara på verksamhetens frågor angående avrop och avtal kopplade till konsulter.
Ta fram beslutsunderlag för tilldelning.
Tilldela och uppföra avtal och inköporder samt följa upp mot leverantör.
Arkivering samt viss förvaltning och uppföljning av avropsavtalen vilket kan vara förlängningar, utökning av budget, indexregleringar enligt avtal etc.
För att hela tiden genomföra en så smidig och effektiv avropsprocess som möjligt har du även kontakt med säkerhetsenheten i vissa frågor gällande säkerhetsklassning och avtal.
Kontakt med ramavtalsleverantörer angående avtalsfrågor.
Stötta verksamheten i inköpsfrågor.
Arbeta proaktivt för att minska ledtiderna i avropsprocessen.
Var med och bidra med din kompetens för att ständigt förbättra kundens arbetssätt, rutiner, mallar och processer inom inköpsnära frågor.
Obligatoriska krav
Du ska ha minst 3 års erfarenhet av operativt inköpsarbete.
Du ska ha minst 3 års erfarenhet av att avropa/upphandla konsulter från/till ramavtal utifrån ett inköpsperspektiv som huvudsaklig arbetsuppgift, och att självständigt ha gjort avropen/upphandlingarna från början till slut. (Minst 50% av arbetstiden ska ha ägnats åt avrop av konsulter som en del av arbetsuppgifterna, och inte som huvudsaklig arbetsuppgift.
Du ska ha minst 2 års erfarenhet av att genomföra konsultavrop enligt LOU eller LUF.
2 års arbetslivserfarenhet inom IT-, bygg-, energi-, infrastruktur- eller elkraftsbranschen.
Mervärdeskrav
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att avropa/upphandla tekniska-konsulter, inom de senaste 5 åren.
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att avropa/upphandla IT-konsulter, inom de senaste 5 åren.
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att avropa/upphandla konsulter och /eller team för projekteringar, inom de senaste 5 åren.
Kandidatexamen inom ett relevant område, exempelvis som ekonom, ingenjör, jurist, beteendevetare eller en KY-utbildning inom inköp.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om företagetQuest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659),
https://quest.se/ Jobbnummer 9223087
Observera att sista ansökningsdag har passerat.