Inköpare till tillväxtbolag

Framtiden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare hos vår kund kommer du att ansvara för komponent och materialförsörjningen i bolaget. Du hanterar behovsplanering, orderläggning och leveransövervakning och ansvarar för prisförhandling, kvalitetsfrågor och avtal. Du håller koll på att ordern levereras enligt avtal samt ansvarar för att rätt mängd komponenter finns på lager. Som inköpare har du även ett övergripande ansvar för att upprätthålla relationer med nuvarande leverantörer men även för att förhandla med potentiella nya leverantörer. Rollen kommer till en början att vara främst operationell men efterhand är det önskvärt att du, då du lärt dig mer om branschen och blivit bekväm med den operationella delen av arbetet, även inkluderar strategiska inköpsfrågor i rollen. Det förekommer resor i tjänsten.





Om företaget
Vår kund är ett tillväxtbolag som utvecklar och tillverkar innovativa, högteknologiska lösningar till fordonsindustrin. Företaget är beläget strax norr om Göteborg.



Din profil
Vi vill att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis logistik, ekonomi eller handel. Har din utbildning dessutom haft ett tekniskt fokus eller om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom inköp, logistik eller projektledning så är det ett plus i kanten.

Vidare är du är en social person som gillar kund- och leverantörskontakter. Du kan arbeta självgående och trivs i en roll med mycket ansvar. Du ser affärsnyttan i det du gör och arbetar strategiskt och strukturerat.

Skallkrav
• Relevant eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller handel
• Körkort B
• Svenska och engelska

Meriterande
• Tidigare arbetat med inköp, logistik eller projektledning
• Erfarenhet av Monitor
• Erfarenhet av Excel



Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Start: Enligt överenskommelse. Hänsyn tas till eventuell uppsägningstid
Ort: Kungälv

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-02-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-01
Ange följande referens när du ansöker: 15071
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Ternström rebecka.t@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
42150 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
3949951

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: