Inköpare till Scania Purchasing, Tjänster & Underhåll
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor
Inköpare till Scania Purchasing, Tjänster & Underhåll
Scania Purchasing svarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.
Inköpsgruppen Area Dynamate tillhör Scanias globala inköpsorganisation för inköp av indirekt material. Gruppen består av 9 personer och arbetet sker tillsammans med Scanias helägda dotterbolag Dynamate AB, som är ett produktionsstödjande bolag med brett utbud av tekniska tjänster inom industriella projekt och produktions- och fastighetsunderhåll.
Vi söker nu en inköpare som är intresserad av att vara med och leda inköpsarbetet av tjänster och underhåll. Känner du dig lockad av att komma in i en dynamisk, kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du rätt man eller kvinna för denna tjänst.
Publiceringsdatum2014-11-11ArbetsuppgifterSom inköpare av tjänster och underhåll är du ansvarig för att leda och driva utvecklingen av arbetet inom ditt ansvarsområde. Dina huvuduppgifter består av att skapa strategier och aktiviteter för att förbättra kvalitet, leveranssäkerhet och totalkostnad inom ditt segment.
Arbetet innebär att du tillsammans med uppdragsgivare, samordnare och övriga inköpsfunktioner arbetar tvärfunktionellt med olika typer av inköp. Det innebär att du kommer att ha ett brett kontaktnät både inom Scania och mot leverantörer i Sverige och utomlands. Kontoret ligger i Södertälje, men arbetet bedrivs även på andra platser vilket innebär en del resor till Scanias olika enheter och leverantörer.
ProfilVi söker dig som har ett stort kommersiellt intresse och brinner för att göra affärer. Du har lång och bred erfarenhet från upphandlingar av tjänster och underhåll samt erfarenhet av globalt inköpsarbete.
Du ska vara affärs- och resultatmässigt inriktad med god förmåga att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Helhetssyn, struktur, strategisk och analytisk förmåga kombinerat med kreativitet och förmåga att få saker gjorda på kort tid är egenskaper som vi anser är nödvändiga för en inköpare på Scania.
Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter, är drivande och kan arbeta självständigt.
Du kan formulera dig obehindrat i både tal och skrift, på svenska så väl som på engelska. Kunskaper i tyska är meriterande.
För ytterligare information
Kontakta gärna Jonny Hellzén (Purchasing Manager Area DynaMate), tfn 070-082 70 17.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-23
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer att ske löpande
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20142667
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 2062519
Observera att sista ansökningsdag har passerat.