Inköpare till Scania Global Purchasing
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
2015-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till Scania Global Purchasing" (publicerad 2016-06-15) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor.
Scania Global Purchasing svarar för inköp av produkter och tjänster till Scanias samtliga enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.
Inköpsfunktionen Commodity Supplies ingår i Scanias globala inköpsorganisation för indirekt material, General Purchasing. Funktionen består idag av ca 100 personer med inköpsansvar framförallt för Scanias utvecklings- och produktionsenheter i Europa och Sydamerika, men fler och fler aktiviteter omfattar nu även Scanias distributörer och återförsäljare i Europa.
Vi söker nu en person som kommer att vara ansvarig för inköp och upphandling av personligt skydd såsom kläder och utrustning inom produktion, säkerhet, promotion material samt kontorsmöbler.
Din arbetsuppgifter
Som inköpare har du eget ansvar för ett antal parallella projektupphandlingar. Det är din uppgift att säkerställa de kommersiella aspekterna i projekten och att upphandlingarna följer Scanias inköpsprocess. Detta innebär bl.a. förhandling av pris, ramavtal, leverantörsutvärdering. Under upphandlingarna arbetar du i team med dina internkunder som kommer från olika verksamhetsområden inom Scania.
Din Profil
Du är affärs- och resultatmässigt inriktad med en god förmåga att utveckla och upprätthålla ett brett kontaktnät såväl internt som externt. Helhetssyn, struktur, strategisk och analytisk förmåga kombinerat med kreativitet och förmåga att få saker gjorda på kort tid är egenskaper som vi anser är nödvändiga för en inköpare på Scania.
Vi söker dig som trivs med omväxlande arbetsuppgifter stora som små, verkligen kan prioritera, hålla deadlines, samarbeta, tar eget initiativ och ansvar.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, har du dessutom kunskaper i tyska språket är det meriterande.
Du har förmodligen någon typ av eftergymnasial utbildning.
Ytterligare information
Kontakta gärna Shafinaz Adolfsson (Purchasing Manager), tfn 08-553 702 80.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-09-16ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-04
Sök via vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Annonsering gäller från 2015-09-15
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20152690
FöretagScania CV AB
AdressScania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE
KontorsadressNyköpingsvägen 33-41
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-55381000
Jobbnummer 2432427
Observera att sista ansökningsdag har passerat.