Inköpare till Konecranes AB
Badenoch & Clark / Inköpar- och marknadsjobb / Kristianstad
2017-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till Konecranes AB" (publicerad 2017-06-16) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Kristianstad,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Hörby,
Karlshamn eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete och avtalsförhandlingar? Lockas du av att arbeta i ett marknadsledande företag i en roll med mycket ansvar?
Konecranes är en världsledande koncern inom lyftutrustningar, som servar ett brett utbud av kunder, inklusive tillverknings- och processindustrier, varv, hamnar och terminaler. Konecranes ger produktivitetshöjande lyftlösningar samt tjänster för lyftutrustning av alla märken. Företaget bedriver försäljning och service av lyftutrusning över hela Sverige och har huvudkontor i Kristianstad. Konecranes AB har ca 190 medarbetare i Sverige och koncernen har 18.000 anställda på 600 platser i 50 länder. Konecranes A-aktier är noterade på Nasdaq Helsingfors. För mer information läs gärna på
www.konecranes.se Hur ser din dag ut?
Som Inköpare på Konecranes rapporterar du till Ekonomichefen, och arbetar tillsammans med ytterligare en person på inköpsavdelningen. Det innebär att du ansvarar för att organisationens inköp är kostnadseffektiv och att du driver inköpsprocessen framåt. Du ansvarar för masterdata, så att den är av högsta kvalité. Dessutom äger du "claim-processen" mot våra leverantörer.
Du deltar i och driver avtalsförhandlingar från förfrågan till färdigt avtal samt arbetar med uppföljning och utveckling av våra leverantörsrelationer för att optimera leverantörsbasen. Konecranes är ett framgångsrikt, växande bolag vilket betyder att våra processer och system behöver utvecklas i takt med tillväxten. Din erfarenhet spelar därför stor roll.
Vem trivs här?
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete, gärna i en internationell miljö där leverantörerna funnits globalt. Du är väl förtrogen med avtalsrätt, offertframtagning och förhandlingar. Du har god förståelse för industriella flöden och logistik.
Arbetsuppgifterna ställer höga krav på din analytiska förmåga och du lyckas tack vare att du är initiativrik och handlingskraftig. Du är en strukturerad och noggrann person som har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer såväl internt som externt. Du trivs med mycket ansvar och stor möjlighet att påverka utvecklingen eftersom du är affärsmässig och resultatorienterad.
Troligtvis har du relevant utbildning men framförallt erfarenhet av inköpsarbete. Flytande svenska och engelska i tal och skrift samt körkort är ett krav.
Publiceringsdatum2017-05-31Om tjänstenAnställning sker i Konecranes, ett anrikt företag med över 100 år på nacken. Tjänsten är på heltid med placering i Kristianstad. Ange löneanspråk i ansökan.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt dock senast 14 juni 2017. Urval sker löpande. Frågor angående tjänsten besvaras via mail
catinka.andersson@badenochandclark.se eller telefon 073 - 684 73 15. Badenoch & Clark använder sig av personlighetstester och videointervjuer som en del i vår urvalsprocess och det är därför viktigt att du genomför dessa när de skickas till dig via mail.
Välkommen med just din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatinka Andersson
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Emdalavägen 16
22369 LUND
KontorsadressEmdalavägen 16
Jobbnummer 3531811
Observera att sista ansökningsdag har passerat.