Inköpare till Falu Energi & Vatten

Falu Energi & Vatten AB / Inköpar- och marknadsjobb / Falun
2017-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Inköpare till Falu Energi & Vatten" (publicerad 2017-11-22) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu Energi & Vatten AB i Falun

Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag med fokus på en klimatsmart vardag och framtidens infrastruktur i Falu kommun. Vi är en spännande och utmanande arbetsplats där våra kärnvärden pålitlighet, effektivitet och uthållighet leder oss i vår vardag.
Med våra tjänster och produkter inom elnät, elhandel, fjärrvärme & fjärrkyla, kraftproduktion, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del i samhället.
I företaget arbetar cirka 180 personer och vi omsätter cirka 700 miljoner kronor per år.

Nu söker vi en inköpare till hållbarhetsavdelningen. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetet som inköpare
Vi söker dig som vill arbeta som inköpare på ett bolag med en bred samhällsviktig verksamhet.
Arbetet är mycket självständigt och du kommer att ansvara för hela inköpsprocessen från framtagande av förfrågningsunderlag till färdigt avtal med fokus på att göra bra affärer. Du kommer sitta mitt i verksamheten så det är nära till kloka svar från kollegor och korta beslutsvägar. Vi upphandlar varor, tjänster, entreprenader, transporter och vi tillämpar både LUF och LOU. Vissa delar av vår verksamhet omfattas inte alls av regelverket, men som vi regelbundet konkurrensutsätter.
Ett ständigt pågående uppdrag är att samordna upphandlingsbehovet på de olika avdelningarna och att stötta verksamheten i enklare inköp som inte kräver upphandling.
Att måna om våra viktiga samarbetspartners, leverantörerna, entreprenörerna och konsulterna, ingår också i jobbet. Att du är tillgänglig och intresserad av dem är ett måste, men också att du har förmågan att vara tuff när vi inte är ense.

Kvalifikationer
Du ska ha jobbat ett par år med inköp och ha högskoleutbildning eller yrkesutbildning inom området. Kunskaper av offentlig upphandling är en stor fördel liksom kunskap och erfarenhet inom IT, juridik och projektledning. Viktigt att du kan inköpsprocessens alla steg och att du är ser möjligheter med olika utvärderingsmodeller och prissättningar. Kännedom om de mest förekommande standardvillkoren är ett plus liksom insikt och förståelse för referensverket AMA.
Jobbet kräver att du kan läsa, tolka och förstå lagstiftningstext. Du kan även utrycka dig väl både i skrift och tal.

Personliga egenskaper
Som person bör du ha gott omdöme, hög integritet och stor servicekänsla. Rollen att jobba med offentliga inköp ställer också krav på struktur, ordning & reda samt en stor dos mod och trygghet.

Ansökan
I rekryteringen samarbetar vi med Experis AB. Registrera din ansökan via experis.se senast 2017-11-28.
Kom ihåg att bifoga ditt CV i ansökan. CV: et ska innehålla utbildning, erfarenhet och ett personligt brev. Vi behandlar ansökningarna löpande under ansökningstiden och ber dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Medflyttandeservice för respektive genom Rekryteringslots erbjuds.

Vid frågor
Ytterligare information lämnas av rekryteringskonsult Pär Gårdbro, 023-70 55 45.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-11-17

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-28
Ange följande referens när du ansöker: 33765
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pär Gårdbro par.gardbro@se.experis.com 023-70 55 45

Företag
Falu Energi & Vatten AB

Adress
Falu Energi & Vatten AB
79125
79125 2080

Kontorsadress
Skyfallsvägen 20

Jobbnummer
3809607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu Energi & Vatten AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu Energi & Vatten AB: