Inköpare till Autocom Diagnostic Partner AB i Trollhättan!
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Har du erfarenhet inom inköp och leverantörsrelationer? Har du även kunskap inom förhandling? Är du på jakt efter ett nytt spännande uppdrag? Då har vi på Adecco Office & HR en utmaning för dig!
Om tjänsten
Som inköpare kommer du att arbeta i en grupp tillsammans med tre kollegor som är placerade på annan ort, du kommer själv att vara belägen i Trollhättan. Arbetet sker i en internationell kontext i nära samarbete med utvecklingsavdelningen och Autocoms Key Account Manager.
Du kommer huvudsakligen att ansvara för relationerna med företagets leverantör, det omfattar:
• Prisförhandlingar mot leverantör samt forma ramavtal, hitta nya leverantörer och inköpskällor
• Prisjämförelse mellan leverantörer
• Prognoshantering med leverantör
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du även att vara ansvarig för Autocoms lager (lagervärde och lageromsättning), den årliga inventeringen såväl som skapa nyckeltal i relation till inköpsavdelningen, vilket innefattar lagervärde, lageromsättning, inköpsprisets utveckling och service nivåer. Tjänsten kan även inkludera administrativt arbete.
Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp. För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av upphandlingsprocesser, förhandlingar ochavtalshantering. Har du även god förståelse för tekniska och kommersiella sammanhang kommer du att behärska rollen väl. Eftersom du kommer att arbeta i ett internationellt sammanhang ska du vara flytande i engelska, både i tal såväl som skrift. Mycket goda kunskaper i Microsoft Office och framförallt Excel är viktigt.
Som person har du ett analytisk och konceptuellt sätt att tänka. Du är lugn och trygg, även under mer stressade förhållanden, du förstår vikten av att leverera i tid. Vi söker även dig som har förståelse för företagande och dess hantering. Du har förmåga att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt samt vara en del av ett lag . Är du också kommunikativ, har förhandlingsstyrka och kan bygga starka relationer bör detta uppdrag passa dig!
Viktigt för tjänsten:
• Erfarenhet av inköpsprocesser, förhandlingar och avtalshantering
• Att vara flytande i engelska, både i tal och skrift
Tjänsten som inköpare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. All kontakt om uppdraget hänvisas till Adecco .
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Autocom.
Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Ansökan behöver vara på engelska.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid
Publiceringsdatum2016-09-14ErsättningFast lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-29
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN
KontorsadressStorgatan 50, vån 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3047560
Observera att sista ansökningsdag har passerat.