Inköpare/inköpsassistent till Falu Energi & Vatten
Sprint Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sprint Personal AB i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Vårt arbete med att bygga en av landets främsta konsultgrupper pågår ständigt. Vi söker personer som drivs av att bygga framgångsrika relationer till våra kunder och som vill bli delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Sprint. Din kunskap och erfarenhet är viktig men vi lägger minst lika stor vikt vid din övertygelse, vilja och dina ambitioner. Att arbeta för Sprint innebär att återkommande ställas inför nya utmaningar i nya miljöer och med glädje, entusiasm och proffsighet hjälpa våra kunder.
Just nu har vi ett spännande uppdrag hos Falu Energi & Vatten som vill hyra in en inköpare/inköpsassistent och vi söker dig som känner igen dig i följande;
Falu Energi & Vatten AB ansvarar för elnät, fjärrvärme, kraftproduktion, stadsnät, avfall samt vatten och avlopp i Falu Kommun. Vår största drivkraft är att skapa en framtidssäker infrastruktur som gör vardagen bekväm för såväl dagens falubor som kommande generationer. Vi är cirka 160 anställda, omsätter cirka 560 miljoner kronor och är ett av Falu kommuns helägda dotterbolag.
Det är en spännande vardag hos oss och nu söker vi dig som är en pigg och positiv inköpare med fokus på att göra bra affärer med entreprenörer, konsulter och leverantörer inom ett brett område.
Tjänsten är nytillsatt och jobbet blir mycket omväxlande. Du kommer att få genomföra enklare upphandlingar på egen hand och driva mindre projekt inom inköpsområdet. I tjänsten ingår också en del administrativt arbete såsom att implementera nytt avtalssystem, annonsera ut upphandlingar, sammanställa anbud, följa upp avtal så att rätt pris betalas, utveckla interna rutiner och stödja organisationen med diverse aktiviteter kring inköpsprocessen.
Mycket viktigt är att du har förmåga att arbeta självständigt och har en hög servicekänsla. Du måste också vara prestigelös och lösningsfokuserad samt uppskatta att skapa nya kontakter och möten. Du ska vara trygg och våga ta egna beslut.
Då arbetet kräver en hel del skrivande är det bra om du är duktig på att formulera dig, med raka och tydliga texter där fakta är korrekt. Är du dessutom kreativ och gillar siffror blir kombinationen perfekt.
Vi värdesätter om du har erfarenhet av LUF/LOU men det viktiga är att du har jobbat några år med inköp/upphandling eller inom närliggande områden.
I din ansökan vill vi att du beskriver lite personligt vem du är, vilken arbetslivserfarenhet du har och vilka relevanta utbildningar du gått tillsammans med ditt löneanspråk.
Varför Sprint?
Vi är övertygade om att vår framgång sitter i våra medarbetare. Vi tror att delaktighet och möjlighet att ta ansvar är viktigt för att lyckas som konsult. Därför arbetar vi hela tiden med att skapa förutsättningar för delaktighet och möjlighet att ta ansvar för våra medarbetare. Läs mer om oss på
www.sprint.seTidplan
Vi kommer att behandla ansökningarna löpande.
Registrera din ansökan enligt informationen nedan. Varmt välkommen!
Publiceringsdatum2012-01-13Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHegeLönnar, Affärsområdeschef, 070-676 91 11,
hege.lonnar@sprint.seFöretagSprint Personal AB
AdressSprint Personal AB
Kaserngården 4
79140 Falun
Jobbnummer 1127979
Observera att sista ansökningsdag har passerat.