Inköpare för militära kund-, och marknadsanpassningar

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor

Inköpare för militära kund-, och marknadsanpassningar

Scania är sedan lång tid branschens starkaste varumärke och samtidigt en av de mest lönsamma tillverkarna av tunga fordon. Scanias framgång är till stor del resultatet av ständig utveckling av våra medarbetare, produkter, metoder, leverantörer och marknader.

Scania Inköp ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje.

Inköpsgruppen S-order, FFU & Military ansvarar för inköps del av kund- och marknadsanpassningar av olika slag. Vi arbetar med snabba lösningar mot kundorder, bland annat ombyggnationer och/eller tillägg till standardspecifikationer, för att göra fordonet mer anpassat per användningsområde. Scania har länge levererat fordon till försvarsindustrin och stärker nu upp organisationen inom detta kundkravssegment.

Inköpsverksamheten innebär arbete i projektform och nära samarbete med utveckling, marknad, produktion och eftermarknad. Alla projekt drivs på direkt förfrågan från Scanias säljorganisationer. Vi arbetar i stor utsträckning mot upphandlingar och med fokus på ledtider och time to market.

Publiceringsdatum
2015-12-18

Arbetsuppgifter
I rollen som inköpare för militära kund- och marknadsanpassningar kommer du i huvudsak ansvara för inköp av komponenter och artiklar utanför vårt ordinarie standardprogram, där kundernas specifika krav tas om hand.
Du representerar inköp i de tvärfunktionella projekten och medverkar i material-, komponent- och leverantörsvalet ur ett ledtids- och kostnads- effektivt samt kvalitetsmässigt perspektiv.
Du ansvarar för att förhandla priser, ingå utvecklingsavtal samt aktivt arbeta med utvecklingen av befintliga och framtida leverantörer.
En del av arbetet är processutvecklingen i strävan att uppnå marknadens behov av en flexibel och effektiv organisation med hög kvalitet och därmed attraktiva erbjudande till slutkund.
Arbetet innebär internationella kontakter och en del resor förekommer.

Profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning samt minst två års erfarenhet av inköp eller annan kommersiell verksamhet. Affärsmässighet och ett strukturerat arbetssätt är en självklarhet för dig.
Du är serviceinriktad, har ett kombinerat intresse för teknik och affärer samt förmåga att få saker gjorda och hålla deadlines.

Förmåga att formulera dig i tal och skrift, på såväl engelska som svenska, är ett krav.
Du är tydlig i din kommunikation och besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer samt har förmågan att ta eget initiativ och ansvar. Som relationsbyggare trivs du att jobba tillsammans med människor både inom företaget och med våra leverantörer.

Vi erbjuder
För dig som är ambitiös och går in för att göra en bra prestation öppnar sig en spännande framtid tillsammans med oss. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete där det finns stort utrymme för nya idéer. Vår företagskultur präglas av öppenhet, mångfald och respekt för individen. Hos oss har du tillgång till utbildning och det finns stora möjligheter att bredda din kompetens och växa på företaget.

Medarbetarna är vår viktigaste resurs vilket gör att vi prioriterar en hälsosam arbetsmiljö. Vi vill att våra medarbetare ska må bra både på och utanför arbetet. Därför erbjuder vi bland annat tillgång till en komplett träningsanläggning för dig och din familj. Som anställd hos oss får du även ta del av andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunchförmåner till reducerat pris och mycket mer. För dig som bor i Stockholm och arbetar i Södertälje finns möjlighet att åka till jobbet med Scanias egen busslinje. Bussen åker från Cityterminalen och Liljeholmen och stannar direkt vid de olika arbetsplatserna i Södertälje. Om du vill arbeta i ett positivt klimat som präglas av delaktighet och ständig utveckling är Scania platsen för dig.

För ytterligare information kontakta
Sofia Josefsson (Commodity Manager), 070-56 57 288

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-12
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id: 20154212

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2584454

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: