Inköpare

Flotech Services AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flotech Services AB i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Part of the Flotech Group of companies, Greenlane Biogas is the leading worldwide developer and supplier of technology for upgrading biogas to renewable biomethane for use in natural gas pipelines and/or as vehicle fuel. The upgraded biogas (methane) is an environmentally friendly alternative to fossil fuels. Greenlane has more than 20 years of global experience upgrading biogas, with installations spread over Europe, North America, Oceania and Asia. Greenlane's technology is used in the world's largest plant for upgrading biogas, in Güstrow.
Greenlane Biogas' strategy is simple. We want to grow with our customers and together create solutions for a sustainable environment.

Som inköpare kommer dina arbetsuppgifter att vara att hitta bästa möjliga kostnadseffektiva lösningar hos leverantörer samt säkerställa kvalitén för dessa erbjudanden. Du kommer att vara delaktig i att skapa optimering av produktiviteten och upphandling vad gäller produkterna inom biogasindustrin. Arbetetet innebär att rapportera och stödja vår Procurement Manager i de dagliga leveranserna som rör underlagen till produktionen. Rollen som inköpare ger en möjlighet att samarbeta inom Flotechs globala nätverk vad gäller inköp för att utnyttja volymmöjligheter samt att hantera lokala leverantörer.

I tjänsten som inköpare kommer du att bland annat arbeta med:
• söka nya leverantörer samt förvalta kontakten med befintliga leverantörer
• orderhantering
• sköta reklamationer
• definiera och förbättra produktiviteten
• hantera produktivitetsverktyg och rapportering
• övervaka leveranser, logistik samt sköta faktura kontroll
• genomföra utvärdering av leverantörer och uppföljning av leverantörernas prestationer

Du trivs i rollen som inköpare och du drivs av förhandling, sälj och lust att leverera de bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna. Viktiga egenskaper för denna tjänst är att man bör ha god simultankapacitet och arbeta snabbt men ändå noggrant. Övriga personliga egenskaper som viktiga är att ha ett gott siffersinne,vara flexibel samt ha skinn på näsan.

Förmodlingen har du någon form av tidigare inköps-/säljerfarenhet där du har arbetat mycket med förhandlingar och har erfarenhet från beställning av varor mellan olika länder inom och utanför Europa. Eftersom införsel till våra projekt ute i Europa sker från Sverige är det viktigt att ha kunskap av tull och momsregler.

Du känner dig bekväm med att arbeta i en internationell miljö och är flytande i engelska språket både i tal och skrift. Språkkunskaper utöver dessa är inte ett krav men är meriterande. Vi söker dig med minst gymnasieutbildning eller liknande och van användare av MS Office.

Vi erbjuder rätt person ett varierande arbete med spännande uppgifter och frihet under ansvar. Tjänsten är ett mammavikariat i tolv månader på vårt kontor i Solna som kan eventuellt kan leda till en fast anställning. Vänligen skicka din ansökan med personligt brev, CV samt löneanspråk till martin.keelin-splater@flotech.com senast 2012-09-16

Publiceringsdatum
2012-08-28

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tjänsten är ett mammavikariat i tolv månader som eventuellt kan leda till en fast anställning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-16
Ansökan kan skickas till e-postadress: martin.keelin-splater@flotech.com

Företag
FLOTECH SERVICES AB

Adress
FLOTECH SERVICES AB
Englundavägen 7
17141 Solna

Kontorsadress
Englundavägen 7
Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-58360000

Jobbnummer
1325290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flotech Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flotech Services AB: