Inköpare
Liseberg AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Liseberg AB i Göteborg Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,2 miljoner gäster årligen.
Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus som är helägt av Göteborgs Stad.
Tjänsten som inköpare är organisatoriskt hemmahörande funktionen Inköp och hållbarhet och du rapporterar till den administrativa chefen.
Liseberg tillämpar lagen om offentlig upphandling (LOU) vid inköp och vi söker nu dig som vill vara med i vårt arbete med att fortsätta bygga en modern, effektiv, kompetent och affärsmässig inköpsverksamhet.
Publiceringsdatum2021-06-18Dina arbetsuppgifterSom inköpare kommer ditt fokus att vara på operativt inköp med möjlighet för dig att utvecklas som inköpare och vara delaktig i hela inköpsprocessen. I ditt arbete kommer du att ge stöd till hela verksamheten i inköpsfrågor och ha en aktiv roll i avtals- och leverantörsuppföljningar och avtalsförvaltning. Liseberg befinner sig i ett arbete med att implementera inköpssystem och leverantörs- och avtalshanteringssystem där du kommer att vara delaktig i detta arbete både i implementeringsfasen och då systemen är i drift.
KvalifikationerDu som söker har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi eller teknik eller yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot offentlig upphandling. Du kan även ha erfarenheter/kvalifikationer av praktiskt inköps-/upphandlingsarbete som bedöms likvärdiga. Du har 1-3 års arbetslivserfarenhet av offentlig upphandling. Du har vana av att kunna förstå, tolka samt utforma förfrågningsunderlag och avtal. Du har vidare god kompetens i Microsoft Office standardprogramvaror som Word, Excel och Power Point och behärskar dessa verktyg på en kvalificerad nivå.
Som person är du en lagspelare med en god förmåga att samarbeta med personer på olika nivåer med varierande behov av stöd. Du är van att arbeta med andra människor och ser fram emot att få en hel organisation att tycka att inköp är roligt och viktigt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har goda kunskaper i engelska språket. Vi tror vidare att du är affärsmässig, driven och självgående. Du har ett helhetsperspektiv och är kommunikativ på ett rakt, tydligt och enkelt sätt.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med omgående tillträde. Arbetstiden är förlagd till dagtid.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Victoria Widborn, administrativ chef. För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Mia Hellberg på HR-avdelningen. Du når oss via Lisebergs växel på telefon 031-400 100.
Vårt urvalsarbete pågår under hela sommaren, varför vi gärna ser din ansökan så snart som möjligt, senast den 15 juli. Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLiseberg AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/58".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Liseberg AB (org.nr 556023-6811)
Arbetsplats Inköp & Hållbarhet, Liseberg AB
Jobbnummer 5818622
Observera att sista ansökningsdag har passerat.