Inköpare
Xinix AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xinix AB i Sigtuna Inköpare har till uppgift att stödja Xinix verksamhet med att hantera inköpskedjan av material till våra operativa delar, från prisförfrågan till fakturering. Inköpare tar emot kundens och leverantörer förfrågan via etablerad system och stämmer av eller förhandlar ett pris och leveranstid på produkten.Ordern kommer att läggas i våra inköpssystem där kunden uppdateras med ledtider och orderbekräftelse. Inköpare håler kontakt med kunden vid behov och avslutar inköpskedjan med att hantera fakturan.
Publiceringsdatum2018-01-04Dina arbetsuppgifter• Agera rådgivare inom inköp till den operativa verksamheten
• Primär kontakt gällande beställningar av kemikalier, tjänster, hårdvara & mjukvara till lab
• Rådgivare gällande leverantörer och processer/rutiner/riktlinjer
• Expertrådgivare av leverantörer baserat på leveranstider, kvalité, priser mm.
• Sköta dialogen mellan leverantörer och kund kring felleveranser/reklamationer/returer
• Ansvara för leverantörskontakter
• Sourcing; se över marknadsutbud för att hitta rätt produkt till optimalt pris, kvalitet och leveranstid
• Offertförfrågningar
• Preisförhandling
• Säkerställa att begärda dokument (ex. CoA, TSE-certifikat, SDB) kan levereras
• Ansvara för orderhantering
• Agera "superuser" i inköps- och ärendehanteringssystemen (iBuy, SharePoint, ERM)
• Efterfölja strategier och riktlinjer gällande inköp.
• Efterfölja processer/rutiner/riktlinjer för verksamheten
• Attestera orders
• Godsmottagning i inköpssystem (iBuy)
• Hantering av fakturaavvikelser
• Generera rapporter vid behov
• Delaktig i processen kring kostnadsreservationer inför bokslut
• Delta i och driva processförbättringar
• Driva besparing genom smart orderläggning, effektivare processer och förhandling
För att passa in i rollen ser vi att du har förhandlingsvana och kunskap om inköpsflöden samt god förmåga att prioritera och ta snabba beslut. Du har en strategisk förmåga och tycker om att ta initiativ. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt samt har en god framförhållning.
Du bör även vara servicefokuserad och tycka om att lösa problem. Vi ser att du har erfarenhet av orderverktyg (exv. iBuy/SharePoint/ERM) samt god datorvana i Microsoft Office-paketet. Du som söker talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.
Vi är en teknologi företag som kommer att växa stark inom vår bransch. Vi tillverkar desinfektionsmedel och våra kunden finns i hälso- och industri hygiene.
Varaktighet, arbetstid
6 månader probetid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-03
Ange följande referens när du ansöker: Inköpare
KontaktFlavio Ortigao
flavio.ortigao@xinix.se 0728357378
FöretagXinix AB
AdressXinix AB
Tallbacksgatan 11 Hus 9
19572 Rosersberg
KontorsadressTallbacksgatan 11
Jobbnummer 3884622
Observera att sista ansökningsdag har passerat.