Inköpare

Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning / Inköpar- och marknadsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning i Gotland

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster som skapar värde för kunden. Vi månar om kvalitet och service, är tydliga i våra åtaganden och för en aktiv dialog med våra kunder. Våra verksamhetsområden är inom ekonomi, personal, IT, telefoni, städ, transport, varuförsörjning, måltidsförsörjning och medborgarservice.

Hjälpmedelscentralen ingår i serviceförvaltningen och ansvarar för delar av hjälpmedelsförsörjningen inom Region Gotland. Det innebär att vi svarar för bland annat inköp, lagerhållning, underhåll, service och distribution av hjälpmedelsartiklar. Vi behöver nu stärka upp när det gäller inköp och upphandling och söker därför ytterligare en inköpare.

Publiceringsdatum
2014-04-08

Arbetsuppgifter
Som Inköpare på hjälpmedelscentralen, Region Gotland, kommer du att vara en av våra affärsmässiga representanter från hjälpmedelscentralen. Du kommer att jobba tätt tillsammans i team med den inköpare som vi har idag och med våra hjälpmedelskonsulenter. Arbetsuppgifterna är breda och du kommer bland annat att delta i upphandlingar, hantera leverantörskontakter, jobba med statistik och uppföljning, sköta registervården av de olika verksamhetssystemen, informera om ändringar av produktsortiment samt handha inköp och avrop.

Kvalifikationer
Vi söker i dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Har du tidigare arbetat med ekonomifrågor inom offentlig förvaltning, eller har erfarenhet av inköp och upphandling enligt LoU ser vi det som meriterande. Har du erfarenhet av logistiksystem, Excel eller hjälpmedelssystemet Websesam/S2 ser vi också det som meriterande.

Eftersom tjänsten innefattar mycket kontakter med såväl interna som externa aktörer är din kommunikationsförmåga viktig. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person trivs du med att vara självgående. I ditt möte med andra är du förtroendeingivande och har god serviceförmåga. För att lyckas i tjänsten krävs också att du som person är strukturerad och noggrann.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast eller enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-21
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A387479
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sven-Åke Håkansson, Enhetschef 0498-26 94 06

Företag
Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning

Adress
Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning
62181 VISBY

Jobbnummer
1834076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Hjälpmedel- och varuförsörjning: