Inköp- och Logistikassistent till marknadsledande företag
Komet Sverige AB / Kontorsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Sigtuna,
Håbo,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Järfälla eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar drivna medarbetare. Många av våra kandidater lär vi känna redan när de jobbar extra för oss under sina studier. Därför har vi ett brett nätverk och hyr ut och rekryterar medarbetare till både juniora och seniora uppdrag.
Tillsammans med Nova Networks och Agentum ingår vi i Constellation Group. Vi erbjuder ett unikt nätverk och kan erbjuda våra kunder hjälp med allt från extrahjälp för några timmar till styrelsetillsättningar.
Komet söker för uppdragsgivares räkning en Inköp- och Logistikassistent.
Vår kund är Nordens ledande däcktillverkare och den enda i världen som koncentrerar sig på tillverkning av däck för nordiska förhållanden, såsom sommardäcket Hakka och vinterdäcket Hakkapeliitta. Företaget utvecklar och tillverkar sommar-och vinterdäck för bilar och däck för tunga fordon. Försäljning och distribution sker genom återförsäljare och kunder som har ett långvarigt samarbete med företaget. Organisationen består av engagerade medarbetare och arbetsmiljön är öppen, dynamisk och utvecklande.
Företaget har sitt logistikcenter med lager och kontor i Rosersberg, norr om Stockholm.
Som Inköps- och Logistikassistent kommer du att arbeta med orderhantering för företagets kunder, samt inköp för kunder i Norden. Du granskar och bevakar det befintliga lagret och utför inköp mot uppsatta volymer.
Arbetsuppgifterna består av;
• Att köpa in däck och fälgar
• Uppdatera företagets lagermängder
• Att administrativt ta emot ca 6 lastbilar per dag
Vi tror att du är nyexaminerad och ser din framtid inom inköp eller logistik. Du är effektiv och har arbetat med administrativt krävande uppgifter sedan tidigare. Akademisk utbildning är inget krav, viss erfarenhet inom inköp eller logistik är även intressant.
Arbetet sker under företagets högsäsong vilket betyder att du behöver hålla huvudet kallt och vara stresstålig som person.
Du rapporterar till Inköp- och Logistikansvarig. Då du har daglig kontakt med leverantörer runtom i Europa är det viktigt att du känner dig bekväm med det engelska språket, både i tal som skrift.
Du bör ha goda kunskaper inom MS Office och särskilt inom Excel.
För att passa i rollen som Inköps- och Logistiksassistent bör du vara framåt, prestigelös, ansvarstagande och kommunikativ. Ett intresse för att lära sig mer om inköp och logistik är en förutsättning.
Urval och intervjuer sker löpande då tillsättningen skall vara klar i augusti, så skicka din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2011-06-29Arbetstider och omfattningStart: 1/8 2011 Arbetstid: Kontorstid Omfattning: Vikariat. Augusti-oktober. Uppdraget kan komma att ingå i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos kund.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktKC-KG, 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm
Jobbnummer 974053
Observera att sista ansökningsdag har passerat.