Informationscontroller
AB Övikshem / Controllerjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Övikshem i Örnsköldsvik Uppskattar du ordning och reda, är affärsmässigt driven och gillar problemlösning? Övikshem söker nu en självgående Informationscontroller som drivs av att utveckla informationshantering.
Publiceringsdatum2024-02-15Dina arbetsuppgifterSom Informationscontroller på Övikshem ansvarar du för företagets övergripande dokumenthanteringsplan och i nära samarbete med din chef och övriga medarbetare bidrar du med att stötta, samordna och utveckla bolagets dokumenthantering och informationslagring.
Du utvärderar och utvecklar interna rutiner och processer, och säkerställer att de efterföljs i verksamheten. Du hanterar även de löpande inkomna handlingar till Övikshem och bedömer och fördelar information i diariesystemet i enlighet med gällande lagstiftning och regler.
Du följer upp och gör det enkelt för Övikshem att uppfylla sina skyldigheter som kommunalt bolag.
Du har ett administrativt ansvar vid bolagets styrelsemöten. Det innebär att förbereda inför styrelsemöten genom att sammanställa aktuellt material för dagordning, distribuera kallelser och föra protokoll under möten.
Denna roll omfattar även att bistå som sakkunnig, drivande och samordnande inom områdena dokumenthantering, diarieföring och arkivering för de övriga bolagen som ingår i Rodret-koncernen. Du driver utvecklingsfrågor inom området, i samarbete med respektive bolag och i samverkan där det är möjligt. Genom analys och uppföljning av interna rutiner och processer för dokument- och informationshantering, säkerställer du att bolagen följer lagstiftning och bestämmelser gällande registrering, dokumenthantering, gallring och arkivering.
Vem är du
Du är ansvarstagande och kvalitetsmedveten samt prioriterar arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du har god analytisk förmåga och kan hantera komplexa sammanhang. Du är självständig och kan på egen hand driva ditt arbete framåt för att få arbetet gjort. Du uppskattar att arbeta verksamhetsnära och har lätt för att skapa förtroende.
Rollen innebär många kontaktytor och det är viktigt att du är prestigelös, social, samarbetsvillig och utåtriktad samt har förmåga att bygga relationer och samverka med andra utan att vara rädd för att ställa krav. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.
Kvalifikationskrav
Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning i diarieföring, förvaltningsrätt, arkivering eller motsvarande likvärdig yrkeserfarenhet.
Du har tidigare yrkeserfarenhet inom dokument- och ärendehantering. God datorvana och baskunskaper i Office365 och kunskaper i offentlighetsprincipen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig verksamhet och vana att arbeta med diarieföring och arkivering.
Om företagetÖvikshem är ett kommunalägt fastighetsbolag inom allmännyttan och Örnsköldsviks största hyresvärd med cirka 3300 lägenheter i vårt bestånd. Vi vill med ett attraktivt och flexibelt boende vara det självklara valet på bostadsresan genom livet. Tillsammans med andra bygger vi framtidens hållbara Örnsköldsvik, en plats med rum för alla.
AnställningsvillkorVi kallar till intervjuer löpande. Anställningsform är heltid och tillsvidare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/2".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Övikshem (org.nr 556103-7606)
Arbetsplats Ekonomi/IT/Processer
Kontakt Maria Häggström
0660-299327 Jobbnummer 8472471
Observera att sista ansökningsdag har passerat.