Indiska söker nu en Lönespecialist med systemvana
Indiska Magasinet AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Indiska Magasinet AB i Stockholm,
Solna,
Täby,
Uppsala,
Nyköping eller i
hela Sverige Indiska är ett svenskt företag som har funnits i 120 år. Indiskas produkter säljs i 48 egna butiker i Sverige och Finland samt via den internationella hemsidan
www.indiska.com och genom ett antal plattformar, där Zalando är den största. Indiska erbjuder heminredning, kläder och accessoarer i modern nordisk design med influenser från världens alla hörn - ett brett sortiment med allt från bekväma basplagg, exklusiva möbler och det där lilla extra som sätter guldkant på vardagen. Indiska strävar efter hållbarhet på alla nivåer och efter att kunna erbjuda kunderna produkter som är enkla att använda, enkla att älska och till överkomliga priser.
Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!
Vi letar nu efter en av våra viktigaste medarbetare - Indiskas Lönespecialist. Hos oss arbetar man tvärs över hela organisationen, med både tjänstemän och arbetare i Sverige och i Finland i tätt samarbete med HR-chef samt ekonomiavdelningen.
Du ansvarar för alla typer av ärenden inom löneområdet, samt ger stöd till chefer i våra olika regioner.
Att ge hög service och trygghet gällande lönefrågor till våra anställda är något som är självklart för dig. Du bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner för organisationen. Du arbetar självständigt med helhetsansvar för alla löner med HR Chef som stöd och bollplank. Att vara en fena på system samt intresse för att utveckla lösningar i systemen är ett stort plus.
I dagsläget är lönehanteringen för våra ca 40 finska medarbetare outsourcad, men på sikt är detta något vi vill ha inhouse. Upplärning och stöd kommer finnas under en övergångsperiod.
I dina arbetsuppgifter ingår:
Månatlig och årlig löneadministration för Sverige
Strukturera och förenkla rutiner och processer
Administrera tidssystem och personalsystem
Vara kontaktperson gentemot vår samarbetspartner för de finska lönerna
Hantering av semester
Tolkning av kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar
Rapportering och kontakt med myndigheter
Arbetsgivarintyg
Pensionsrapportering
Avstämning av löner inför bokslut
Hålla dig uppdaterad och ta del av företagsinformation, förändringar i lagstiftning och aktivt delta i relevanta möten.
Support mot anställda och chefer
Vem är du?
Du har 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete med hela löneprocessen och har tidigare arbetat i Hogia Lön Plus. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av nordiska löner och tidssystemen Tidomat och TooEasy.
Som person är du självgående, serviceinriktad, flexibel och ansvarsfull. Du trivs också med att arbeta i en miljö som präglas av förändring och omväxling. Du är engelsktalande då viss kommunikation sker på engelska.
Detta är en heltidstjänst på vårt huvudkontor i Värtahamnen med start omgående. Intervjuer sker löpande.
Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida
www.indiska.com.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2021-10-05ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIndiska Magasinet AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Indiska Magasinet AB (org.nr 556008-5424),
http://www.indiska.se Arbetsplats Indiska
Jobbnummer 6016604
Observera att sista ansökningsdag har passerat.