IMY rekryterar administrativa handläggare till vår vägledande verksamhet
Integritetsskyddsmyndigheten / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Integritetsskyddsmyndigheten i Stockholm Vårt uppdrag berör hela samhället. Sverige är mitt i en digital omställning som påverkar alla människor och samhällssektorer. På IMY arbetar vi tillsammans för att skydda personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer Totalt är vi ca 135 medarbetare. Vill du också arbeta för ett tryggt informationssamhälle med viktiga frågor om dataskydd och kamerabevakning? Då ska du söka jobb hos oss.
Vi växer och rekryterar ytterligare två administrativa handläggare. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle.
Publiceringsdatum2024-02-15Dina arbetsuppgifterSom administrativ handläggare kommer du arbeta i en utåtriktad roll som innebär omfattande kontakter med alla de som varje dag hör av sig till myndigheten med frågor, tips och klagomål.
Du besvarar samtal och skriftliga förfrågningar från privatpersoner, företag, myndigheter och andra organisationer som behöver vägledning om tillämpningen av dataskyddsförordningen och de övriga regelverk som IMY har tillsyn över. Rollen innebär att du bemannar vår vägledningstelefon under två timmar per dag. Du förbereder inkomna ärenden så att de är klara för beredning av våra jurister. Du arbetar också med utlämnande av allmänna handlingar, diarieföring och expediering av exempelvis myndighetens beslut. I arbetsuppgifterna ingår också att ta fram olika former av verksamhetsstatistik. Vid kontakter med organisationer och allmänheten arbetar du ibland på engelska.
Denna roll som administrativ handläggare är relativt ny på IMY och utvecklas fortfarande. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras och du förväntas bidra i arbetet med att utveckla rutiner och samarbetsformer med övriga myndigheten.
Du ingår i ett team som har en central roll i myndighetens operativa ärendehandläggning.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning, exempelvis en paralegalutbildning, samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare erfarenhet av juridisk telefonrådgivning och har god förmåga att skriftligt och muntligt förmedla information på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi förutsätter att du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper och du arbetar obehindrat med office-paketet.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i något elektroniskt ärendehanteringssystem, särskilt Platina. Har du erfarenhet av administrativt arbete och ärendehandläggning på domstol eller annan myndighet är det meriterande. Det är även meriterande om du har goda kunskaper i ytterligare något språk förutom engelska.
Dina personliga egenskaper
Som person är du tillmötesgående och serviceorienterad. Du trivs i kontakten med de som varje dag kontaktar IMY. Du arbetar gärna tillsammans med dina kollegor och du tar ansvar för ditt bidrag så att gruppen når de mål som definierats för verksamheten.
Som representant för myndigheten är du tydlig och förtroendeingivande. Du har förmågan att snabbt förstå olika frågeställningar och kommunicera sakligt och korrekt på ett målgruppsanpassat sätt i varje enskild situation, både via telefon och e-post.
Du är noggrann, effektiv och stresstålig och har god förmåga att prioritera bland dina uppgifter. Du levererar med god kvalitet även under hög arbetsbelastning. Du trivs bra i arbete tillsammans med dina kollegor och du samarbetar på ett utvecklingsorienterat och konstruktivt sätt. Du är resultatinriktad, når uppsatta mål med god kvalitet och håller tidplaner.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten
Två anställningar som är tillsvidareanställning på heltid. IMY tillämpar sex månaders provanställning. Du kommer att arbeta i våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm.
Frågor om tjänsten
För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna
• Enhetschef Eva Bergholm Guhnby, 08-657 61 91
• HR-administratör Rebecca Svanedal, 08-657 61 05
• Facklig företrädare Theodor Adolfsson, (Saco-S), 08-657 61 13
Hur ansöker jag?
Sista ansökningsdagen är den 28 februari 2024. Din ansökan inklusive bilagor registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb
När beslut om tillsättning av tjänsten har fattats annonseras det på IMY:s anslagstavla och kandidater från information om att tjänsten är tillsatt.
Om IMY
IMY arbetar för att skydda medborgarnas alla personuppgifter, till exempel om hälsa och ekonomi, så att de hanteras korrekt och inte hamnar i orätta händer. Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR - dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter. Vi påverkar även lagstiftningen.
Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen.
Vi erbjuder dig som medarbetare en arbetsplats som präglas av utveckling och ett öppet klimat, kompetenta och engagerade kollegor och ett erfaret, utforskande ledarskap. Vi arbetar enligt värdeorden tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle, där vi tillsammans värnar den personliga integriteten.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Integritetsskyddsmyndigheten (org.nr 202100-0050)
Jobbnummer 8474113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.