ID-kortshandläggare - Solna

Skatteverket / Juristjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som ID-kortshandläggare innebär att du självständigt utreder identitet och identitetshandlingars äkthet utifrån lagar, förordningar m.m. Du fattar beslut om att tillstyrka eller avslå ansökningar om ID-kort. Du ansvarar och genomför interngranskning och kvalitetsäkring utav handläggning av ansökningar om ID-kort som görs på våra Servicekontor i hela Sverige, rapporterar avvikelser och föreslår rättelser samt förbättringar. Det ingår också administrativa arbetsuppgifter som "spärrinfo", post- och brevhantering. Du kommer att ha kontakt med sökande och andra myndigheter vilket sker både per telefon och via brev.

ID-kontrollen består av 19 anställda och är en s.k. rikskoncentration och finns bara i Stockholm. Sektionen arbetar med kvalificerade utredningar av identitet och identitetshandlingar vid ansökningar om id-kort. Sektionen är också materiellt stöd till servicekontor som hanterar id-kort och har en jourlinje avsedd för materiella frågor. I sektionens uppdrag ingår även att regelbundet genomföra kvalitetskontroller av id-kortsärenden handlagda på servicekontor i hela landet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller statsvetenskap alternativt motsvarande erfarenhet av arbete inom Skatteverket
• har statlig myndighetserfarenhet av arbete med att handlägga, bedöma och hantera identitetshandlingar
• har utredningserfarenhet från statlig myndighetserfarenhet kopplat till lagar och regelverk
• har ett förtroendefullt bemötande
• har lätt för att kommunicera
• är drivande och vill uppnå resultat
• är noggrann
• kan fatta beslut
• ser helheter och är utvecklingsinriktad
• har mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Tjänsten är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.

Intervjuer kommer att ske 28 och 29 december i Solna.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-11-17

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Lind, sektionschef 010-572 96 05 kerstin.m.lind@skatteverket.se
Lena  Hansson, facklig kontaktperson ST 010-574 36 16
Carlos Saavedra Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 46 88
Annsofi Eriksson Lehman, HR-konsult 010-574 72 93 annsofi.eriksson.lehman@skatteverket.se

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Skatteverket Personalenheten 17194 SOLNA
17194 Solna

Kontorsadress
Skatteverket Personalenheten 17194 SOLNA

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2533189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: