Hybridroll Jurist/upphandlare till kund i Stockholm

Bemannia AB (Publ.) / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-02-07


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du en juristexamen och minst fem års arbetslivserfarenhet som upphandlare vid statliga myndigheter? Då kan detta uppdraget vara för dig!
Om uppdraget Vi söker en driven medarbetare som gillar att ha många bollar i luften och som kan hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Under konsultuppdraget kommer du att ha en kombinerad roll där du både arbetar som jurist samt stöttar upp vid upphandlingar. Arbetet är fördelat 50% med juridik och 50% med upphandling.
Uppdraget är på en myndighet i Stockholm och förväntas starta den 1 april eller så snart som avtalet är signerat av båda parterna. Preliminärt pågår uppdraget till och med 31 december 2025. Efterfrågad kompetens kommer att behövas cirka 16-18 tim/vecka. Vid eventuell förlängning kan behovet komma att utökas.
I huvudsak ska arbetet utföras i kundens lokaler i centrala Stockholm. Arbete på distans får ske efter särskild överenskommelse med ansvarig chef

Publiceringsdatum
2025-02-07

Arbetsuppgifter
Uppdraget innebär bland annat att arbeta både myndighets juridik och myndighetens upphandlingar samt att ha ansvar för myndighetens interna juridiska frågor. Arbetsuppgifter inom upphandling omfattar juridisk vägledning, råd och stöd, hantera upphandlings juridiska frågor i samtliga skeden av våra upphandlingar samt att praktiskt genomföra upphandlingar och avrop. Arbetsuppgifterna inom myndighetsjuridiken omfattar många olika rättsområden såsom bland annat avtal, förvaltningsrätt och frågor om offentlighet och sekretess. I rollen ingår att ge råd, stöd och information men även att svara på remisser samt göra rättsutredningar. Uppdraget innebär att både arbeta själv ständigt och tillsammans i en grupp med personer med olika yrkesbakgrunder. Utöver det som anges ovan innebär uppdraget även bland annat följande uppgifter - arbete med myndighetens interna styrdokument, - representera myndigheten vid avtalstvist, skadeståndstalan eller överprövning av offentlig upphandling, - genomföra öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från Kammarkollegiets ramavtal, - upprätta, förlänga och omförhandla avtal.


Kvalifikationer
Jurist kandidatexamen eller juristexamen och ha minst fem (5)års arbetslivserfarenhet som jurist vid statliga myndigheter
Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som upphandlare vid statliga myndigheter eller under en femårsperiod genomfört upphandlingsuppdrag för statliga myndigheter som konsult.
Erfarenhet av arbete med förvaltningsrättsliga frågor.
God kännedom om den statliga förvaltningsorganisationen.
Självständigt ha genomfört upphandling av tjänster genom öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från Kammarkollegiets ramavtal.
Självständigt ha genomfört it-upphandlingar genom öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från Kammarkollegiets ramavtal.
Erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem(exempelvis Tendsign, e-Avrop, Kommers eller liknande).
Besitta en god samarbetsförmåga.
Goda kunskaper att arbeta digitalt (e-post, Microsoft Office-program, Microsoft Teams m.m.).
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2/3.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-169 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Annelie Hammarborg
annelie.hammarborg@bemannia.se

Jobbnummer
9153259

Prenumerera på jobb från Bemannia AB (Publ.)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia AB (Publ.):