Huvudregistrator med arkivansvar
Göteborgs stad., Kulturförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Kulturförvaltningen i Göteborg Som huvudregistrator ingår du i enheten nämndservice som ingår i avdelningen Kommunikation och nämndservice. Avdelningen leds av förvaltningens kommunikationschef och består av sex engagerade medarbetare. Vårt mål är att bidra till god service både för medarbetare och göteborgare samt att utvecklas och trivas tillsammans. Vi är en del av kulturkansliet som ger verksamhetsstöd till hela förvaltningen. Din arbetsplats finns i lokaler i centrala Göteborg.
Kulturförvaltningen har cirka 400 anställda som verkar inom tre huvudsakliga sektorer: Bibliotek, Museer samt Fri konst och kultur. Tillsammans verkar vi för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.
Är du vår nya huvudregistrator? Välkommen med din ansökan idag!
Publiceringsdatum2017-10-30ArbetsuppgifterMed din kunskap och erfarenhet hoppas vi kunna utveckla vårt arbete med att få en tillgänglig, kvalitetssäkrad och modern dokumenthantering. Du kommer att arbeta med förvaltningsövergripande processer och ge stöd i samt samordna dokumenthanterings- och arkivfrågor. Inom ditt arbetsområde pågår just nu intressanta utvecklingsprojekt, som införande av dataskyddsförordningen och processinriktad informationshantering där du kommer att ha en central roll.
En stor del av arbetet omfattar kontakter internt inom kulturförvaltningen men även externt mot andra förvaltningar, Regionarkivet, stadens medborgare och andra intressenter.
I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bl a:
• Registrering, hantering och arkivering av förvaltningens allmänna handlingar
• Hantering av förvaltningens centrala post och e-post inkl förvaltningsbrevlådan
• Digital dokumenthantering
• Löpande administrativa uppgifter inom ramen för stödenhetens ansvarsområde, exempelvis sekreterarskap samt konferens- och resebokningar.
I tjänsten ingår även:
• Ansvar för förvaltningens dokumenthanteringsplan
• Ansvara för och vara förvaltningens kontaktperson rörande de system som stödjer ärendehanteringen
• Visst utrednings- och kvalitetsarbete
• Projekt- och processledning i utvecklingsprojekt inom arbetsområdet
• Löpande information och utbildning till förvaltningens medarbetare och chefer inom arbetsområdet
KvalifikationerDu har relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande samt minst två års erfarenhet av självständigt arbete som registrator från offentlig verksamhet eller myndighet. Det är meriterande om du har utbildning i arkivkunskap och av arbete i ärendehanteringssystem. Om du har kännedom om Göteborgs Stads IT-stöd för diarium och ärendehantering är det ett plus.
Du ska ha god kunskap om kommunal- och förvaltningslag, offentlighet och sekretesslag, liksom regler gällande dokumenthantering och arkiv för att kunna stödja förvaltningen på bästa möjliga sätt.
I din roll som huvudregistrator har du förmågan att arbeta noggrant och med fokus på hög kvalitet. Dina arbetsuppgifter genomförs på ett strukturerat arbetssätt som innefattar stor ansvarskänsla, flexibilitet och ordningssinne. Du kan arbeta utifrån ett processinriktat arbetssätt och har god samordningsförmåga.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-13
Ange följande referens när du ansöker: A726835
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNike Vallström 031-368 32 02
Ulrika Hallerstig 031-368 32 12
FöretagGöteborgs stad., Kulturförvaltningen
AdressGöteborgs stad., Kulturförvaltningen
411 20 Göteborg
40482 GÖTEBORG
KontorsadressNorra Hamngatan 8
Jobbnummer 3774891
Observera att sista ansökningsdag har passerat.