HR-support
Lindab AB / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Båstad,
Laholm,
Ängelholm,
Halmstad,
Bräcke eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindab AB i Båstad,
Ängelholm,
Halmstad,
Helsingborg,
Lund eller i
hela Sverige Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med personalfrågor i vid mening. Till en början kommer löpande administrativa arbetsuppgifter att vara i fokus då tjänsten är på deltid, men från 2013 räknar vi med att tjänsten är på heltid och det kan då bli aktuellt med involvering i både nationella och internationella utvecklingsprojekt.
Bland dina nuvarande och möjliga framtida arbetsuppgifter kan nämnas:
Platsannonsering, administration av sökande, arbetsmarknadsdagar, högskolekontakter och likande
Administration av svenska och internationella anställningsavtal, lönerevisioner, bonusavtal m.m. för top management
Utveckling av utbildningsadministration och introduktionsprogram
Statistikinsamling och ad hoc undersökningar
Internationell koordinering av vid beslut om ev. global HR systems implementering
Ansvarig för HR- avdelningens interna och externa webbsidor
Du kommer att vara placerad på Lindabs huvudkontor i Grevie och rapportera till HR?chefen för Sverige. Tjänsten innehåller även internationella kontakter och då rapporterar du till HR?direktören för Lindabkoncernen. Du kommer följaktligen att arbeta mot medarbetare såväl i Sverige som utanför Sverige och därför kan ett mindre antal resor och övernattningar förekomma.
Publiceringsdatum2011-08-12BakgrundVi söker dig som har högskoleutbildning inom PA-området eller motsvarande erfarenhet, liksom några års erfarenhet av personalarbete. Du har mycket goda datakunskaper i Microsoft Office och det är meriterande att ha arbetat med SharePoint. Tjänsten förutsätter utmärkta tal- och skrivkunskaper i svenska och engelska.
Du som person
Ordning och reda är en naturlig del av ditt arbetsätt samtidigt som du trivs med att arbeta i ett högt tempo och är van vid att prioriteringarna kan skifta snabbt. Du är utåtriktad, service minded och bemöter personer i din omgivning på ett trevligt och jordnära sätt. Vi ser gärna att du har intresse av att på sikt vidareutvecklas inom HR organisationen i koncernen.
Vårt önskemål är att du arbetar 50% som bas under 2012, men vi utesluter inte sökande som vill arbeta upp till 75%. Det är önskvärt att du tillfälligtvis kan ?gå upp i tjänst? om det skulle finnas särskilda behov. Från 2013 beräknas tjänsten vara på heltid.
Vill du veta mer?
Önskar du ytterligare information tag gärna kontakt med vår HR-chef för Lindabs svenska verksamhet Mats Sjöbeck, tel.nr. 0431-850 00.
Välkommen med din ansökan till
Lindab AB, Malin Jönsson, 269 82 Båstad, e-post:
job@lindab.com . Sista ansökningsdag 31 augusti 2011. Märk ansökan med ?HR-support?.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-31
Ansökan kan skickas till e-postadress:
job@lindab.comKontaktMats Sjöbeck, 0431-850 40 (Telefon),
mats.sjobeck@lindab.comFöretagLindab AB
AdressLindab AB
26982 BÅSTAD
KontorsadressGrevie
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0431-85000
E-postadress:
job@lindab.com Jobbnummer 1001482
Observera att sista ansökningsdag har passerat.