HR-strateg till arbetsgivarenheten
Lunds kommun, Kommunkontoret / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Kommunkontoret i Lund Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Publiceringsdatum2019-04-05ArbetsuppgifterArbetsgivarenheten tillsammans med den HR strategiska enheten är mitt uppe i ett spännande arbete med att förbättra och utveckla HR-processer och verktyg. Det gör vi tillsammans med HR som finns inom kommunens förvaltningar.
Vi söker nu en erfaren HR-strateg med huvudfokus på att utveckla frågor om arbetstid och verksamhetsanpassad bemanning.
För att möta nuvarande och framtida behov av bemanning söker vi dig som vill driva utveckling av strategiska frågor om arbetstid integrerat med arbetsmiljö, kompetensförsörjning och lönebildning. Utöver det vill vi även att du tar dig an frågor om strategiska pensionsförmåner för kommunens anställda och förtroendevalda. Båda dessa områden är nya fokusområden för oss vilket innebär att du har stora möjligheter att påverka utformningen av innehåll.
Som HR-strateg ingår du i ett team som stödjer Kommunstyrelsens ledning i uppdraget att utveckla och följa upp kommunens gemensamma arbetsgivarpolitik. Det gör vi tillsammans med representanter för förvaltningar och fackliga företrädare. Vårt förhållningssätt inom gruppen och i kommunen är att vi bistår varandra för att lyckas med helheten, uppdraget kan därför tidvis breddas beroende av dina erfarenheter och kompetens.
Kvalifikationervara intresserad av arbete inom välfärdssektorn och arbete inom en politisk styrd organisation.
• lägst kandidatexamen från personalvetarprogrammet eller motsvarande högskoleutbildning och med minst 5 års erfarenhet av HR-arbete inom en offentlig arbetsgivare.
• goda kunskaper om lagar och regler gällande arbetstid och erfarenhet av verksamhetsanpassad bemanning.
• goda kunskaper om arbetsmiljö och hälsa kopplat till arbetstider samt erfarenhet av hur det kan omsättas i praktiken.
• praktisk erfarenhet av lönebildning och kompetensförsörjning i en större organisation.
• praktisk erfarenhet av att leda, utveckla och tillgängliggöra gemensamma processer på övergripande nivå inom en större, gärna politiskt styrd organisation.
• goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift samt förmåga att anpassa kommunikationen till målgrupp.
• god samarbetsförmåga och erfarenhet av samverkan med fackliga organisationer.
• vara strategisk, flexibel, resultatinriktad, analytisk, uthållig och prestigelös.
• vi ser gärna att du har erfarenhet av strategiska pensionsfrågor.
• slutligen kommer vi att lägga vikt vi vad vi uppfattar som personlig lämplighet och hur du kan komplettera oss i gruppen.
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-21
Ange följande referens när du ansöker: KK 2019-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Sophie Nykrans Svedhem
annsophie.nykranssvedhem@lund.se 046-359 30 63
Cecilia Hagström
cecilia.hagstrom@lund.se 046-359 53 50
Erik Holm
erik.holm@lund.se 046-359 53 08
Nina Månsson
nina.mansson@lund.se 046-359 53 60
FöretagLunds kommun, Kommunkontoret
AdressLunds kommun, Kommunkontoret
Box 41
22100 LUND
Kontorsadress22100 Lund
Jobbnummer 4714850
Observera att sista ansökningsdag har passerat.