HR-Specialist till Sveriges modernaste myndighet

Upphandlingsmyndigheten / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Vi behöver nu komplettera vår HR-funktion med ytterligare en driven och engagerad medarbetare. HR-funktionen ingår i Verksamhetsstödsavdelningen, som i dag består av två enheter: HR/Ekonomi/internt inköp respektive IT/ arbetsplats/lokal och säkerhet.

Vill du jobba med utvecklande HR-frågor på en ung myndighet som drivs av samhällsnytta?

I rollen som HR-specialist kommer du tillsammans med en kollega att vidareutveckla myndighetens HR-funktion. Arbetet som HR-specialist är brett och du ska vara beredd att stötta organisationen inom alla delar av HR. Du kommer att arbeta såväl strategiskt som operativt.

Områden som denna tjänst har ett särskilt fokus på är:

• rekrytering
• kompetensförsörjning
• delta i arbetet med myndighetens kontakter /forum med de fackliga organisationerna
• arbetsmiljöfrågor
• likabehandlingsarbete
• ge stöd och råd i olika HR frågor gentemot våra chefer
• bidra till att ta fram olika typer av policydokument och rutinbeskrivningar.

Ett prioriterat område den närmaste tiden är vårt fortsatta utvecklingsarbete med implementeringen av en ny organisationsstruktur och arbetssätt. Utöver detta är områden som kompetensförsörjning, systematiskt arbetsmiljöarbete och samverkan i fokus.

Publiceringsdatum
2022-08-09

Kvalifikationer
Du ska ha:

• högskoleutbildning inom HR-området
• minst 3 års yrkeserfarenhet inom HR-området
• operativ erfarenhet av rekrytering och kompetensförsörjning
• erfarenhet av att ha arbetat i en konsultativ och stödjande roll
• en god förmåga att uttrycka dig pedagogiskt i tal och skrift på svenska.

Meriterande

• Minst 2 års erfarenhet från statlig verksamhet och det statliga avtalsområdet
• Varit med och drivit utvecklingsprojekt inom HR-området
• Erfarenhet av att samarbeta med fackliga representanter.

Om dig

Du har ett positivt och konsultativt förhållningssätt och en förmåga att skapa och behålla förtroendefulla relationer i de forum du deltar.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Om Upphandlingsmyndigheten

Upphandlingsmyndigheten är en ung myndighet med uppdrag att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vi ger också stöd i statsstödsfrågor. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. År 2019 blev vi utsedda till Sveriges modernaste myndighet. Läs gärna mer om vårt uppdrag samt oss som arbetsgivare på vår hemsida.

Anställning och ansökan

Vi söker en medarbetare för en tillsvidareanställning. Anställningen är på heltid. Vi sitter i ljusa och trevliga aktivitetsbaserade lokaler i Solna Business Park. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan i vårt rekryteringsverktyg, senast den 22 augusti. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.

Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta

Eva Lindgren, Avdelningschef för Verksamhetsstödsavdelningen, tfn 08-586 217 10

Elke Frölander, Saco-S, tfn 08-586 217 62

Daniel Mott, ST, tfn 08-586 217 70

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Upphandlingsmyndigheten (org.nr 202100-6610)

Jobbnummer
6868502

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: