HR-specialist till BMW Group Northern Europe

Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Presentation

Är du en HR-specialist med erfarenhet av Compensation & Benefit? Attraheras du av en internationell miljö? Vill du arbeta med några av världens största varumärken, BMW och MINI? Då kan du vara den vi söker!

Vi söker nu en HR-specialist till en av världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar, BMW Group. Organisationen genomsyras av ett historiskt starkt varumärke, passion för produkterna, spännande events och samhällsviktiga kampanjer.

Som HR-specialist på BMW kommer du vara kravställare mot den outsourcade lönefunktionen och sköta kontakten med chefer och medarbetare i organisationen samt med ekonomiavdelningen. Tjänsten är placerad på BMWs nordiska huvudkontor i Silverdal/Sollentuna. Lokalerna är moderna och innehåller bland annat en lunchrestaurang samt tillgång till gym med träningspass. Tjänsten är tillsvidare på BMW med start omgående.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Publiceringsdatum
2015-02-12

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att ha helhetsansvar för lönefunktionen och personaladministrationen för 180 anställda i de nordiska länderna. Du är ett konsultativt stöd för chefer och anställda gällande löne- och avtalsfrågor. Du skapar god struktur och effektiva processer inom området för Compensation & Benefit och arbetar även med förbättringsförslag. För att lyckas i rollen är en viktig del att bygga goda relationer med kontaktpersonerna i de outsourcade lönefunktionerna i de nordiska länderna. Du kommer också ges möjlighet att fördjupa dig i pensions- och försäkringsfrågor för alla nordiska länder och du förväntas hålla dig uppdaterad kring vilka förmåner som kan erbjudas de anställda. Då BMW ska implementera ett nytt HR-system är det viktigt att du har systemvana och snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter.
Tjänstens prioritet är förstås att alla BMWs medarbetare får rätt lön vid rätt tidpunkt. Rollen erbjuder även ett helhetsgrepp av Compensation & Benefit området. Du får arbeta i en internationell miljö, inte bara med Norden utan också i ett samarbete med BMWs internationella HR avdelningar i Tyskland och England. BMW hanterar expatriater från olika delar av världen och du kommer att vara en viktig del i den processen.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som är utbildad personalvetare eller motsvarande. Du har minst 3 års erfarenhet inom Compensation & Benefit och har tidigare arbetat med outsourcad lönefunktion. Då vi jobbar nära ekonomiavdelningen är det av stor vikt att du har erfarenhet av ekonomi. Eftersom BMW har anställda i samtliga nordiska länder är det viktigt att du är insatt i löne- och kompensationsregler för samtliga nordiska länder.

Du är målinriktad och har lätt för att skapa struktur. Du har hög integritet och god förståelse för HR-processen. Då du kommer hantera frågor gällande internationella avtal och löner är det viktigt att du talar och skriver obehindrat på engelska. Har du förutom svenska, även grundläggande kunskaper inom norska, danska eller finska ses det som meriterande. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Microsoft Office.

Företagsbeskrivning

BMW Group Northern Europe koordinerar och ger stöd åt verksamheterna i de olika nordiska nationella säljbolagen, liksom åt auktoriserade BMW- och MINI-återförsäljare i Norden. I Norden har BMW Group ca 180 anställda och 160 auktoriserade återförsäljare och verkstäder. Under 2014 såldes mer än 30 000 BMW, 3 000 MINI samt ca 2 200 motorcyklar i de nordiska marknaderna. För mer information besök vår webbsida www.bmwgroup.com .

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-05
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 40168
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Sager malin.sager@poolia.se

Företag
Poolia Sverige AB

Adress
Poolia Sverige AB
Kungsgatan 57A
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2165645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: