HR-Specialist

Sparbanken Syd / Administratörsjobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ystad, Tomelilla, Skurup, Sjöbo, Simrishamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sparbanken Syd i Ystad, Tomelilla, Simrishamn, Malmö, Kristianstad eller i hela Sverige

För snart 200 år sedan öppnade det som idag är Sveriges äldsta, och enda helt självständiga sparbank, Sparbanken Syd, i Ystads rådhus. Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle. Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest hållbara bankidé.



Vill du bli en del av vårt härliga HR-team?

Vi söker en driven HR-person som vill ha möjligheten att utveckla både HR området i Sparbanken Syd och sig själv.

På HR i Sparbanken Syd har du möjligheten att ta ett stort ansvar och påverka inom ditt ansvarsområde och du är en del av att driva utvecklingen för HR och för banken. Du får möjlighet att arbeta brett med HR området med specifikt ansvar inom vissa processer, och möjligheten att arbeta tillsammans med andra HR-kollegor på övriga HR-områden. Du ingår i HR-teamet och rapporterar till HR-chefen.

Vad blir ditt ansvar?
Ansvaret som HR specialist på Sparbanken Syd innebär att du arbetar brett med HR frågor med utgångspunkt i bankens och HR:s verksamhetsplan och gällande lag och avtal. Du arbetar konsultativt gentemot cheferna i deras uppdrag att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för medarbetarna att göra ett bra jobb.

Du ansvarar för HR-områdena lön, kompetensutveckling och HR-system och kan utöver det driva utvecklingsprojekt som en del av HR:s verksamhetsplan, eller att hålla i en årlig eller kontinuerlig HR process, aktivitet eller rutin.

Vilka är arbetsuppgifterna?
Du kommer bland annat att jobba med följande:

- Arbeta proaktivt och konsultativt gentemot bankens chefer genom information, kommunikation, råd och stöd och ibland genom att utmana. Vid behov är du också ett stöd direkt till medarbetaren
- Utveckla, planera för och genomföra aktiviteter för kompetensutveckling i banken, centralt hantera utbildningsadministration och vara primär kontaktperson för leverantörer
- Leda, driva och säkerställa utvecklingen och hanteringen av personaldata och system kopplat till HR, främst den fortsatta implementeringen av det nya HR-systemet
- Planera för och genomföra processer och rutiner kopplat till lönehanteringen, dels för den kontinuerliga månatliga lönehanteringen gentemot vårt lönekontor (outsourcat), och dels kopplat till årlig lönerevision där du leder och koordinera arbetet med lönekartläggning och relaterade initiativ
- Driva och koordinera arbetet med vår medarbetarundersökning genom att planera för aktiviteter, uppdatera organisationsdata, informera och kommunicera, sammanställa resultat och följa upp
- Arbeta med övriga HR-områden efter behov t ex rekryteringar, arbetsmiljöfrågor, fackliga relationer, eller andra initiativ i banken som är en del av HR:s verksamhetsplan eller personaladministrativa arbetsuppgifter.

Vem är du?
I första hand söker vi dig som har en högskoleutbildning inom HR eller liknande och minst 3 års erfarenhet av att jobba med kvalificerade HR-uppgifter. För att lyckas med uppgiften bör du ha bred erfarenhet av HR-arbetet inom områden så som kompetensutveckling, lönehantering, HR-system och arbetsrätt. Du har kunskap och förmåga att arbeta datadrivet och är en van användare av system i olika former.

I Sparbanken Syd jobbar vi med kärnvärdena engagemang och resultatfokus och som person är du därför engagerad och resultatdriven. Du har hög integritet, du är strukturerad och planerad i ditt arbetssätt, och är en bra kommunikatör i de frågor du ansvarar för. Du brinner för att jobba med HR som en affärspartner och att utveckla en bra arbetsplats där medarbetare få förutsättningar att prestera.

Välkommen att söka!
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Ystad, men möjlighet finns att arbeta utifrån Malmö 1-2 dagar i veckan.

Har du frågor är du välkommen att ringa HR-chef Jessica Malm 0411-82 21 76.





Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling.

Vi vill inspirera och coacha människor till en god Ekonomihälsa, ett förhållningssätt till ekonomi som är bra för personen, plånboken och planeten. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Idag är vi 160 medarbetare på nio fysiska kontor och ett digitalt kontor. År 2018 var vår affärsvolym på drygt 35 miljarder SEK.

Besök gärna www.sparbankensyd.se för mer information

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 mars 2020 Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2020-01-14

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sparbanken Syd

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sparbanken Syd (org.nr 548000-7425)

Jobbnummer
5041136

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sparbanken Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sparbanken Syd: