HR-lönekonsult/systemförvaltare
Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen,
Östersund eller i
hela Sverige Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Som HR Lönekonsult/systemförvaltare kommer du att kontinuerligt arbeta med att effektivisera och kvalitetssäkra hela lönehanteringsprocessen "från ax till limpa" så att rätt lön betalas till rätt person vid rätt tillfälle. Ditt uppdrag är att är att ge ett kvalificerat verksamhetsstöd och service till både chefer och medarbetare vid inrapportering av lönehändelser i lönesystemet och vid tolkningen av kollektivavtalsfrågor.
HR-avdelningen består av ett professionellt team med nio medarbetare bestående av Lönekonsulter/systemförvaltare och HR-konsulter som tillsammans arbetar med ett helhetsansvar för kommunens HR-processer och att leverera service och tjänster med god kvalitet till chefer och medarbetare. Du rapporterar till HR-chefen.
Publiceringsdatum2019-10-25Dina arbetsuppgifterDitt uppdrag är arbeta med lönehantering innefattande:
• registrering, avstämningar, kontroll, uppföljning av löneunderlag
• chefsstöd och utbildning av chefer och administrativ personal i lönesystems- och avtalsfrågor
• redovisning och rapportering till myndigheter t ex arbetsgivardeklarationer, kontrolluppgifter
• avvikelserapportering/-uppföljning
Du kommer att arbeta minst 25% med systemförvaltning av lönesystemet och integration till andra HR IT-stödsystem. Systemförvaltarrollen innebär bl a att arbeta med tabelluppdateringar, se till att vi har ändamålsenliga utdatarapporter för chefer som beslutsunderlag och att "bygga" förhandlingsmodulen vid löneöversyner.
KvalifikationerVi söker dig som har yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med lönehantering i Personec P i kommunal verksamhet. Erfarenhet av systemförvaltning i Personec P är meriterande. Du har mycket goda kunskaper i MS Officepaketet; främst Excel samt ha en god kunskap i arbetsrättsligt regelverk; främst kollektivavtal.
Dina personliga egenskaperSom person har du helhetsperspektiv och har god förmåga att byta perspektiv. Du är analytisk, lösningsfokuserad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du har kundfokus och ser till att leverera resultat. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktinformation
Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100
Britt Paju, HR-chef, 0680-16161
Arbetsplats
Ringvägen 2
842 33 Sveg
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHärjedalens kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4150238834".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510),
http://www.herjedalen.se Jobbnummer 4882295
Observera att sista ansökningsdag har passerat.