HR-koordinator till HR- och säkerhetsavdelningen
Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Ekerö,
Södertälje eller i
hela Sverige Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.
Här på HR-och säkerhetsavdelningen arbetar vi för att skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att leverera den bästa servicen till våra kommuninvånare. Teamet består av kompetenta och engagerade medarbetare inom HR, lön och säkerhet. Avdelningen leds av enhetschefer samt ytterst en avdelningschef.
Som HR-koordinator kommer du att ansvara för flera administrativa uppgifter på avdelningen samt driva mindre projekt självständigt. Rollen ställer höga krav på sinne för planering, noggrannhet, struktur samt analys. På enheten arbetar vi nära varandra och prestigelöshet och intresse för vår del i helheten är avgörande.
Dina arbetsuppgifter innebär att brett och varierat arbeta med olika HR-områden med fokus på administration, utbildning samt underhålla HR:s intranätsidor. Du ansvarar för HR-supporten vilket betyder att du svarar på frågor från stadens chefer som inkommer via e-post. Du tar fram statistik, lämnar ut handlingar och svarar på både interna och externa förfrågningar. Rollen kräver att du håller dig uppdaterad på såväl hela staden-nivå som avdelningsnivå. Du drivs av att bidra till digitalisering, effektivisering och utveckling av avdelningen. Du ges i den här rollen chansen att komma i kontakt med alla delar av arbetet i vår kompetensförsörjningsprocess; attrahera, rekrytera, utveckla, behålla, vilket ger dig bred erfarenhet och lärande. Rollen innebär samverkan med samtliga enheter på avdelningen.
Vi vill att du är utbildad personalvetare. För att trivas riktigt bra i den här rollen tror vi att du är en relativt nyutbildad personalvetare och har viss erfarenhet av arbete med administration inom HR. Du har intresse för IT-system inom HR och är van med ett digitalt arbetssätt för att skapa effektiva arbetsprocesser. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Som person är du strukturerad, analytisk och ansvarstagande.
Avdelningen sitter tillsammans i stadshuset i Hallonbergen. Du blir en av 20 medarbetare på avdelningen. Vår nuvarande HR-koordinator kommer gå vidare till en roll som HR-konsult på enheten.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan senast den 7 oktober, 2020. Ansök genom att skicka in ditt CV samt svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2020-09-24ErsättningMånadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundbybergs kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175),
http://www.sundbyberg.se/ Arbetsplats Sundbybergs stad
Jobbnummer 5372120
Observera att sista ansökningsdag har passerat.