HR-konsulter
Rikspolisstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Rikspolisstyrelsen söker HR-konsulter till Polisens verksamhetsstöd, administrativa enheten, HR-sektionen, ref.nr: 37/12. Ansökan senast den 17 februari 2012.
Rikspolisstyrelsen (RPS) har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen.
Polisens verksamhetsstöd (PVS) genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Vi arbetar enligt beställar - utförarmetoden.
Den administrativa enheten är en av sex enheter inom PVS. Enheten ansvar för att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR, upphandling, inköp, arkivering och ärendehantering.
HR-sektionens huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge stöd och utföra tjänster inom HR-området för RPS och i vissa fall även för hela Polisen.
Publiceringsdatum2012-02-01Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att vara internkonsultativt stöd gentemot ett antal chefer och innefattar alla delar av rekryteringsprocessen från kravprofil och annonsering till intervjuer, referenser, framtagande av anställningsavtal samt övrig administration som ingår i processen. Du kommer att driva dina egna rekryteringsärenden. Du kommer också att ge råd och stöd i anställnings- och lönesättningsfrågor, arbeta med processutveckling samt frågor inom arbetsrättsområdet.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• akademisk utbildning inom HR-området
• minst tre års erfarenhet av självständigt rekryteringsarbete
• goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• goda kunskaper i engelska
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av rekrytering inom IT-området
• erfarenhet från HR-arbete inom statlig sektor
• erfarenhet av PA-systemet Palasso
• erfarenhet av att arbeta med utveckling av HR-processer och rutiner
• erfarenhet eller kännedom om Lean Production
Dina personliga egenskaperFör att trivas i rollen är du driven och strukturerad och har en god administrativ förmåga. Du är van att arbeta självständigt och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du når goda resultat genom din förmåga att prioritera och komma till avslut. Vidare är du positiv, flexibel och har mycket god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Mer om anställningen
Anställningarna är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning. Flexibel arbetstid tillämpas. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap.
Läs hela annonsen på
www.polisen.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-17
Ange följande referens när du ansöker: 37/12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokningar.rps@polisen.seKontaktGill Gawelin, Personaldirektör, 010-56 390 10
Johanna Martinsson, HR-Konsult, 010-56 391 35
Sofia Ask, Polisförbundet, 010-563 87 10
Facklig kontaktJohan Jidler, Fackförbundet ST, 010-56 373 99
Lotta Hyltenfeldt, SEKO, 010-56 379 35
Dan Ekdahl, SACO, 010-563 50 75
FöretagRikspolisstyrelsen
AdressRikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM
KontorsadressPolhemsgatan 30
KontaktuppgifterTelefonnummer: 114 14
E-postadress:
ansokningar.rps@polisen.se Jobbnummer 1145237
Observera att sista ansökningsdag har passerat.