HR-konsult till HR Service Desk
Swedavia / Administratörsjobb / Norrköping
2015-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult till HR Service Desk" (publicerad 2017-02-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedavia i Norrköping,
Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige HR-konsult till HR Service Desk
Som medarbetare i HR Service Desk arbetar du med att ge en kvalitativ och professionell HR-rådgivning till våra chefer och medarbetare via e-mail och telefon. HR Service Desk är en del av enheten HR Service Center, ett Shared Service Center med 12 medarbetare placerade i Norrköping som bland annat hanterar HR-administration och löner till hela Swedavia.
Publiceringsdatum2015-06-11ArbetsuppgifterI rollen som HR-Konsult i HR Service Desk består ditt arbete av att ge kvalitativ HR-rådgivning till chefer och medarbetare inom Swedavia via e-mail och telefon. De frågor som kommer in rör bland annat arbetsrätt, löner, anställningsadministration, kollektivavtalsfrågor, förmåner samt HR-system. Du medverkar till att kontinuerligt utveckla funktionen HR Service Desk och optimera överlämning av frågor till tredje linjen samt bidra till en effektiv kunskapsåtervinning internt och externt. Utöver det ansvarar HR Service Desk bland annat för uppdatering av information som rör HR på Swedavias intranätet.
I rollen har du en kontinuerlig dialog med övriga HR och beställare samt arbetar aktivt för
att kommunikation och material från HR Service Desk är professionellt utformad, lättillgänglig och uppdaterad. På den egna enheten är du en del av utformandet av en intern HR-Wikipedia för att säkerställa kunskapsåtervinning och lika arbetssätt.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har en PA-utbildning eller motsvarande och arbetslivserfarenhet från större organisationer, företrädelsevis inom HR. Som person är du serviceminded, du har ett pedagogiskt förhållningssätt samt är kommunikativ i tal och skrift. Eftersom tjänsten innehåller en del administration krävs det att du är strukturerad och noggrann i det du gör. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du som söker har tidigare erfarenhet från serviceyrken och/eller erfarenhet från operativt HR-arbete. Erfarenhet från liknande Service Desk-funktion är meriterande. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i något personalsystem/affärssystem, det är meriterande om du har jobbat i personalsystemet Heroma.
Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag.
Anställning och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med placeringsort Norrköping.
För mer information om tjänsten kontakta:
Anna Svenson, HR-konsult på HR Service Center, på telefonnummer 010-109 02 76
Välkommen med din ansökan senast 1 juli 2015. Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varaktighet, arbetstid
Måndag-fredag, 08.00-17.00 Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-07-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Svenson 010-1090276
anna.svenson@swedavia.seFöretagSwedavia
AdressSwedavia
Odalgatan 19
60119 Stockholm-Arlanda
KontorsadressOdalgatan 19
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2332947
Observera att sista ansökningsdag har passerat.