HR-konsult med inriktning arbetsmiljö och rehabilitering
Hallsbergs kommun / Administratörsjobb / Hallsberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hallsberg,
Kumla,
Lekeberg,
Örebro,
Degerfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallsbergs kommun i Hallsberg,
Örebro eller i
hela Sverige I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare.
Vår kollega går i pension och nu söker vi hennes ersättare. Har du gedigen erfarenhet av brett HR arbete samt arbete med arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor? Då är du rätt person för oss!
Publiceringsdatum2019-04-12Dina arbetsuppgifterI rollen som HR-konsult med inriktning arbetsmiljö och rehabilitering blir du avdelningens expert i ämnet. Du kommer att ansvara för att driva komplexa rehabiliterings- och individärenden och samverkar med chefer, medarbetare, företagshälsovård, fackliga parter, försäkringskassa och arbetsförmedling. Du fungerar också som bollplank till dina HR-kollegor i deras ärenden.
Du ansvarar för att driva strategiska övergripande frågor i ämnen som rör arbetsmiljö, rehabilitering och hälsofrämjande insatser samt att informera/utbilda chefer och kollegor.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med stort eget ansvar och en arbetsplats med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss får du möjlighet att bli del av en utvecklingsinriktad HR-avdelning, där verksamheternas behov alltid står i centrum.
För dig med stort engagemang för arbetsmiljöfrågor i allmänhet och rehabiliteringsfrågor i synnerhet, och som drivs av att hitta vägar framåt för våra sjukskrivna medarbetare samtidigt som du motiveras av att ständigt lära och utvecklas finns goda möjligheter att trivas hos oss.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleutbildning med personal- och arbetslivsinriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du bör ha flerårig erfarenhet av arbete med arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor. Du är pedagogisk och har lätt för att kommunicera och samarbeta med både interna och externa parter och skapar förtroendeingivande relationer. Du är trygg, tydlig och orädd i din yrkesroll samt har god förmåga att hantera och bemöta människor i olika situationer.
För att lyckas i rollen tror vi att du utmanas av komplexa frågeställningar, kan agera på egen hand utifrån vad situationen kräver samt har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Vi tror att du arbetar strukturerat, är uthållig och mån om att slutföra dina arbetsuppgifter. Körkort krävs. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Personalavdelningen har ansvar för de övergripande och strategiska personalfrågorna inom Hallsbergs kommun. Uppdraget innebär förutom övergripande strategiskt arbete att vara ett direkt stöd i personalfrågor till chefer i organisationen. Personalavdelningen är en del av kommunstyrelseförvaltningen och har en central placering i kommunen. Vi är fem medarbetare inklusive personalchef.
Vi tycker det är viktigt med ett öppet och tillåtande klimat. Vi tillämpar flextidsavtal och har friskvårdsförmån samt möjlighet till förmånscykel och personalbil. Vi har också ett lokalt kollektivavtal som gör det möjligt att få fler semesterdagar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-28
Ange följande referens när du ansöker: Ref nr KSF 66/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPersonalchef Maria Neander Karebo 070-283 58 47
FöretagHallsbergs kommun
AdressHallsbergs kommun
Västra Storgatan 14
69480 HALLSBERG
KontorsadressVästra Storgatan 14
Jobbnummer 4728011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.