HR-konsult med fokus på kompetensutveckling
Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Här på HR-avdelningen arbetar vi för att skapa attraktiva och hälsosamma verksamheter i framkant med kompetenta, motiverade och stolta medarbetare. Sundbybergs är en kommun under stark tillväxt och utveckling som satsar på utvecklat ledarskap och god arbetsmiljö. Här har du möjlighet att påverka och utvecklas.
HR-avdelningen består av sju HR-konsulter, en HR-koordinator, en förhandlingschef med fem medarbetare inom löneenheten. Avdelningen leds av HR-chefen som tillika är HR- och kommunikationsdirektör.
Som HR-konsult kommer du vara delaktig i att utveckla Sundbyberg stads HR-processer med till stöd till verksamheten och dess chefer. Du deltar i arbetet med att hitta gemensamma arbetssätt utifrån ett hela-staden-perspektiv för att tänka nytt och hitta effektivare tillvägagångssätt. Från HR-avdelningen ska vi leverera professionellt HR-stöd till verksamhetens chefer.
I dina arbetsuppgifter som HR-konsult ingår att ansvara för att utveckla och förvalta processen kompetensutveckling, med fokus på behålla-perspektivet, som en del i vårt arbete med kompetensförsörjning som helhet. Du kommer att arbeta på strategisk nivå med ett helhetstänk kring kompetensområdet, utifrån insatser, verktyg och systemstöd som underlättar för verksamheten. Staden kommer under 2019 att lansera ett nytt ledarskapsprogram där du också kommer att involveras. Tillsammans med övriga HR-konsulter ansvarar du för att bemanna HR-supporten och i uppdraget ingår även att ha ett HR-kontaktmannaskap gentemot en förvaltning.
Vi vill att du har examen från personalvetarprogrammet eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har några års erfarenhet av att arbeta brett med HR-frågor och HR-processer. Det är meriterande om du har erfarenhet från politiskt styrd organisation samt om du har arbetat med processutveckling inom HR.
Du har goda kunskaper inom kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsområdet. Du är van att arbeta såväl strategiskt som operativt, är strukturerad och ansvarstagande. Du är pedagogisk och kommunikativ, såväl skriftligt som muntligt, samt känner dig trygg i rollen som presentatör.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 13 januari, 2019.
Välkommen med din ansökan!
Vi tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster och annonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-12-21ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPia Ekedahl, HR- och kommunikationsdirektör
pia.ekedahl@sundbyberg.se 08-706 66 75
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel 08-706 80 00
FöretagSundbybergs stad
AdressSundbybergs stad
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg
KontorsadressSundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
Jobbnummer 4526753
Observera att sista ansökningsdag har passerat.