HR-konsult, Malmö

Skatteverket / Administratörsjobb / Malmö
2014-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult, Malmö" (publicerad 2018-04-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö, Lund, Helsingborg, Ängelholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som HR-konsult på personalenheten
innebär att du kommer att arbeta med att ge ett professionellt och konsultativt stöd till våra chefer. Du driver och genomför självständigt uppdrag inom arbetsmiljö och rehabilitering. Du utbildar, informerar och skapar dialog med chefer och ledningsgrupper. Du arbetar både med friskfaktorer och ett traditionellt arbetsmiljöarbete som är ett effektivt sätt att skapa friska arbetsplatser. Det är också viktigt att du har erfarenhet av att företräda arbetsgivaren i rehabiliteringsfrågor. Nytänkande och initiativkraft präglar vårt sätt att lösa våra uppdrag, liksom ständiga förbättringar och att ge ett gott bemötande internt och externt. Du kommer även, vid behov, arbeta inom andra delar av HR-området som t ex personalförsörjning. Resor ingår i arbetet.

Personalenheten tillhör organisatoriskt huvudkontoret, och levererar tjänster till både Skatteverket samt Kronofogden. Vi tillhandahåller chefsstöd i HR-frågor inom områden som arbetsmiljö, rehabilitering, personalförsörjning, arbetsgivarpolitik och lönebildning,  ledar- och medarbetarskap samt kompetensutveckling. Personalenheten finns i Malmö, Göteborg, Solna och Östersund. På sektionen i Malmö är vi 14 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som har

• en högskoleutbildning inom HR/beteendevetenskap eller annan relevant inriktning om minst 120p/180hp

• minst två års aktuell arbetslivserfarenhet av arbetsmiljöfrågor och rehabilitering 

• goda kunskaper inom arbetsmiljölagstiftning, regelverken kring rehabilitering samt olika aktörers ansvar

• erfarenhet av att arbeta enligt fastställda rutiner

• mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift

• integritet i ditt agerande och har förmåga att skapa förtroende

• förmåga att stödja och samverka samt tar ett ansvar för att dela med dig av din kunskap

• personlig mognad,  arbetar självständigt och är trygg i din konsultroll.

Det är meriterande om du
har arbetat med arbetsmiljöfrågor och rehabilitering i en myndighet och/eller en större organisation/företag. Det är även meriterande om du har kunskap om övriga lagar och avtal inom det statliga HR-området.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-09-18

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselotte Brunqvist , sektionschef 010-572 23 16
Annika Kjerrman, HR-konsult 010-574 96 14
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
20511 .

Kontorsadress
Skatteverket

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2001178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: