HR-konsult

Götene kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Götene
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Götene, Lidköping, Skara, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Götene kommun, Personalenheten i Götene

Götene kommun är den lilla kommunen med många möjligheter. Här finns en stor bredd i kompetensen och samtidigt en närhet som gör det enkelt att samarbeta över både organisatoriska och professionella gränser. Vi som arbetar i Götene kommun är till för dem som bor i, besöker och verkar i Götene kommun och all vår verksamhet syftar till att stödja deras behov. Grunden i vårt medarbetarskap är ansvar, etik, mod och ärlighet. Som medarbetare i Götene är du engagerad och delaktig och vi eftersträvar arbetsplatser som stimulerar till initiativrikedom, kreativitet och ansvarstagande. Vi kan erbjuda meningsfulla och samhällsnyttiga arbeten. Inom Götene kommun vill vi på bästa sätt ta vara på din kompetens i arbetet. Vill du veta mer om vad Götene och Skaraborg har att erbjuda i form av boende, fritidsaktiviteter och upplevelser? Besök https://www.livetiskaraborg.se/: eller https://www.livetiskaraborg.se/kommuner/gotene

Publiceringsdatum
2024-07-03

Beskrivning
Som HR-konsult ingår du i HR-enheten som tillhör sektor ledning och stöd.

Enhetens uppdrag är att ge råd och stöd till kommunens verksamheter i HR-frågor och att vara med och utveckla kommunen inom området. Du kommer att arbeta i ett team med en HR-chef och HR-konsulter. Inom enheten har vi också ett nära samarbete med övriga stödfunktioner.

Som HR-konsult är du ett stöd till cheferna i kommunen i deras uppdrag att bedriva en bra verksamhet, vilket förutsätter att du är intresserad av kommunens verksamheter. Arbetsområdet är brett och innehåller uppgifter inom bland annat kompetensförsörjning, arbetsmiljöarbete, personalekonomi, arbetsrätt och avtal, lönebildning samt ledarutveckling. Arbetsuppgifterna varierar beroende på situation och behov.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning som personalvetare eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig. I rollen som konsult är du kommunikativ, bra på att skapa relationer, modig och driftig. Du har lätt för att samarbeta med olika funktioner samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt stimuleras av att ha varierande arbetsuppgifter.

Det är en fördel om du har erfarenhet av HR-arbete samt av olika HR-system. Vi förutsätter också att du har god datorvana.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Visstidsanställning t o m 2025-08-31 på heltid.

Som anställd i Götene kommun har vi flera förmåner, bland annat erbjuds friskvårdsbidrag, semesterväxling och möjlighet att gå på massage. Välkommen med din ansökan!

Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Götene kommun strävar mot jämställdhet och mångfald i våra verksamheter och arbetar därför aktivt för en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/72".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Götene kommun (org.nr 212000-1652)

Arbetsplats
Götene kommun, Personalenheten

Kontakt
Joakim Sundén, HR-chef
Epost:joakim.sunden@gotene.se

Jobbnummer
8782861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Götene kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Götene kommun, Personalenheten: