HR-generalist till New Yorkers nordiska huvudkontor

New Yorker Sverige KB / Administratörsjobb / Malmö
2020-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-generalist till New Yorkers nordiska huvudkontor" (publicerad 2022-09-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos New Yorker Sverige KB i Malmö, Kävlinge, Helsingborg, Kristianstad, Halmstad eller i hela Sverige

Med över 1.100 butiker i 45 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team!

På centralt belägen adress i Malmö ligger New Yorkers nordiska huvudkontor. Här sitter HR, Lön, Ekonomi, Administration och Fastighetsskötsel för New Yorkers ca 50 butiker i Norden. HR och Lön har ett nära samarbete och idag är vi 7 personer som ansvarar för dessa uppgifter och supportar våra chefer i Sverige, Norge, Danmark och Island. Då en av våra HR-kollegor går vidare i karriären söker vi nu en ny arbetskamrat.

Vem är du?
Vi tänker oss att du gått en utbildning riktad mot HR eller arbetsrätt och har några års erfarenhet av att arbeta med detta. Du är nu intresserad av att sätta dig in i arbetsrätten för något annat nordiskt land eller fördjupa dig ytterligare om du redan är van vid dansk, norsk eller isländsk arbetsrätt. Har du dessutom HR-erfarenhet från detaljhandelsbranschen blir vi extra glada!

Du bör trivas i en bred roll där du agerar stöd till chefer i olika HR-relaterade frågor samtidigt som en stor del av tjänsten också består av HR-administration. Då vi har flera förändringsprojekt på gång är det också viktigt att du lätt kan anpassa dig till nya arbetssätt och bidrar till att utveckla arbetet. Du bollar gärna frågor med kollegor och ser lösningar framför problem.

Du är medveten om att vissa perioder är stressigare än andra och kan planera ditt arbete självständigt och strukturerat. Du har ingenting emot att arbeta "högt och lågt" och förstår vikten av noggrannhet när det kommer till administrativa uppgifter. Vi tror också att du gillar att jobba på ett mindre kontor med familjär stämning och värdesätter att du själv kan anpassa dina arbetstider.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Daglig HR-support och stöd kring arbetsrätt och HR-frågor till chefer i försäljningsorganisationen
• Administration av arbetsrättsliga dokument och personalakter
• Registrering av uppgifter i personalsystem
• Bearbeta personalstatistik för internt och externt bruk
• Rekrytering
• Arbete med policys, rutiner, mallar, handböcker och andra personalrelaterade stöddokument
• Själv initiera och även vara delaktig i olika projekt med kollegor på HR & Lön
• All övrig HR-administration i ett nära samarbete med vår löneavdelning

Tjänsten ger dig möjlighet att arbeta brett med olika HR-frågor samt arbeta med arbetsrättsfrågor rörande flera nordiska länder.

Publiceringsdatum
2020-04-30

Profil
• Du har några års erfarenhet av HR och söker en tjänst där du får arbeta brett med HR-frågor
• Avslutad universitets-/högskole-utbildning inom HR, arbetsrätt eller motsvarande
• Välbekant med arbetsrätten och att självständigt söka information och tolka lag och avtal
• Gärna erfarenhet av arbetsrätten i något annat nordiskt land
• Erfarenhet av administrativt arbete med fördel från HR-administration
• Självgående, flexibel och arbetar strukturerat även under perioder av stress
• Driver egna projekt självständigt, noggrant och effektivt
• Teamorienterad och uppskattar samarbete och en positiv stämning på arbetsplatsen
• Initiativtagande och kan lätt anpassa dig till en internationell och föränderlig miljö
• Goda kunskaper i svenska och engelska, gärna kunskaper i tyska och/eller övriga nordiska språk

Fortfarande intresserad? Du kommer bli del av ett glatt team som värderar fredagsfika, respekt och ser positivt på utveckling. Högt i tak och en rak och tydlig dialog är självklarheter på arbetsplatsen. Anställningen omfattas av kollektivavtal mellan Svensk Handel och Unionen. Tveka inte att ta kontakt om det är något du funderar på. Ytterligare information hittar du på: http://www.newyorker.eu.

Anställningstyp/arbetstider
: Tillsvidareanställning 100%. Tillträde snarast efter avtal.
Upplysningar lämnas av: Louise Dahllöf, LDahlloef@newyorker.de 040-25 44 74.
Ansökningar: Vi tar inte emot några ansökningar per post eller e-mail, endast via extern webbplats, se länk. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt eftersom vi kallar till intervju löpande, men allra senast 2020-05-24. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV!
New Yorker Sverige KB

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 40 timmar/v

Ersättning
Enl. överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
New Yorker Sverige KB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
New Yorker Sverige KB, http://www.newyorker.dk

Arbetsplats
NewYorker

Jobbnummer
5210233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från New Yorker Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos New Yorker Sverige KB: