HR-generalist - Rekrytering & Kompetensutveckling
Clas Ohlson AB / Administratörsjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand,
Borlänge,
Falun,
Ludvika,
Gävle eller i
hela Sverige Clas Ohlson är ett starkt växande företag med visionen att bli en internationell detaljhandelskedja. Affärsidén är att lösa våra kunders praktiska problem i vardagen genom att erbjuda kundservice utöver det vanliga, samt ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid. Vårt uppdrag är tydligt; vi vill bidra till en inspirerande shoppingupplevelse genom att hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Vi erbjuder en rolig och utvecklande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, utbildningar och konkurrenskraftiga löner. Allting vi gör, bottnar i Clas Ohlson-andan där vi värdesätter handelsmannaskap, engagemang, nytänkande, värme och handlingskraft.
Antar du utmaningen?
Clas Ohlson AB i Insjön söker nu en HR-generalist med inriktning Rekrytering & Kompetensutveckling. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid med start i maj månad och inledningsvis 8 månader framöver, god möjlighet finns till förlängning.
Som HR-generalist ansvarar du bl.a. för att driva Sveriges rekryteringsärenden samt att säkerställa att butikerna rekryterar rätt kompetens i enlighet med gällande riktlinjer och värderingar. Du är också Sveriges kontaktperson mot Clas Ohlson Academy, och arbetar tätt tillsammans med dem fram företagets utbildningsutbud. Tillsammans med övriga HR-kollegor agerar du också stöd samt ger råd och vägledning inom hela personalområdet till våra chefer, medarbetare och andra parter.
Vill du vara med på vår resa?
I arbetsuppgifterna ingår också exempelvis utbildningssamordning och administration kring genomförda utbildningar, samt uppföljning av dessa genom utvärdering av resultat och effekter. Vid nyetableringar är det du som ansvarar för uppstart och koordinering av hela rekryteringsprocessen, omfattande annonsering, urval, intervjuer, referenstagning och anställning.
I din roll arbetar du proaktivt med att stödja rekryterande chefer genom att upprätta kravprofiler, ta fram lämpliga media för platsannonsering, skriva annonser (både internt och externt), göra urval, intervjua samt skriva kontrakt. Tjänsten omfattar också ansvar över Clas Ohlsons rekryteringsdatabas - ReachMee.
Vad söker vi?
Du har kandidatexamen inom personalvetenskap, alternativt minst tre års erfarenhet från annat kvalificerat arbete inom HR och kompetensutveckling. Du besitter goda kunskaper inom Officepaketet och kommunicerar väl på såväl engelska som svenska. Omkring 40 resdagar om året ingår i tjänsten. Tidigare butikserfarenhet på Clas Ohlson ser vi som meriterande.
Vi söker en person som alltid sätter sina kunder i fokus och erbjuder snabb service. Du har förmågan att både arbeta självständigt under egen arbetsplanering och effektivt i team, samt kunna driva och leda uppdrag och projekt. Du bör vara prestigelös och en god förebild för andra.
Skicka gärna in din ansökan, komplett med CV och personligt brev, snarast. Dock senast den 1 mars.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2015-02-13Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gudmundsson, HR-Chef 0247-44674
linda.gudmundsson@clasohlson.seMatilda Åhs, HR-generalist 0247 26 40 91
matilda.ahs@clasohlson.seFöretagClas Ohlson AB
AdressClas Ohlson AB
Clas Ohlson AB 793 85 Insjön
79385 79385
KontorsadressClas Ohlson AB 793 85 Insjön
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2166865
Observera att sista ansökningsdag har passerat.