HR-chef till Ur & Penn i Stockholm

Oddwork Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2016-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-chef till Ur & Penn i Stockholm" (publicerad 2016-03-17) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Ur & Penn grundades år 1943 av Erling Persson och är idag med över 100 butiker Skandinaviens ledande kedja inom klockor och modeaccessoarer!

Vår idé och vårt framgångskoncept är att förnya en konservativ industri genom design och marknadsföring av egna varumärken till revolutionerande priser. Vid sidan av att skapa fantastiska accessoarer brinner vi för att göra skillnad. Vi vill bygga ett företag som lämnar världen lite bättre och är därför stolt partner till Barncancerfonden och Give Hope. Tillsammans med Oddwork söker vi nu en entreprenörsdriven HR-guru som kan axla rollen som HR-chef hos oss!

Om tjänsten som HR-chef hos Ur & Penn
Rollen innebär att du kommer vara drivande i en omfattande förändringsprocess med målet att arbeta med HR-frågor på en strategisk och långsiktig nivå. Samtidigt ansvarar du för att löpande stötta och utveckla chefer i förekommande HR frågor.

Du kommer arbeta med utveckling av befintliga strukturer och processer med stort fokus och intresse för kompetensförsörjning, chefsutbildning och medarbetarskap. I din position förutsätts även att kunna engagera och leda ett team av mellanchefer i deras personalarbete. Utöver detta ansvarar du för att etablera nya kanaler och rutiner för att identifiera, attrahera och rekrytera talanger på alla nivåer inom bolaget. Du jobbar nära och rapporterar löpande till bolagets VD och är en del av ledningsgruppen.

Med teamet som högsta fokus ansvarar du för att alltid nå högt uppsatta mål och skapa medarbetarengagemang som kommer ta bolaget framåt och skapa nya framgångar!

Vi söker dig som...
• är målinriktad, förtroendeingivande och motiverar andra med ditt brinnande intresse för att driva affärsnära HR frågor till goda resultat. Du gör ditt jobb helhjärtat med största fokus och seriositet men drivs av teamanda och ser därför alltid till gruppen framför dig själv.

Som person är du energisk och har en positiv attityd som du gärna delar med dig av! Du är entreprenörsdriven, har affärsförståelse och god förmåga att tänka kreativt och proaktivt och kommer med nytänkande och fräscha idéer. Du förstår vikten av time management och lyckas verkställa planer och projekt i högsta kvalitet även när tempot är högt.

För rollen krävs att du har Akademisk utbildning gärna med ekonomi- och/eller personalinriktning och god kunskap inom arbetsrätt. Vi ser att du har jobbat i chefs-stödjande roller tidigare och har erfarenhet av strategiskt HR-arbete. Utöver detta är det även meriterande om du har branscherfarenhet från detaljhandel och kännedom om rådande fackavtal. Likaså ser vi positivt om du lett förändringsarbeten med goda resultat och har kunskap i affärssystemet Quinyx.

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Ur & Penn AB.

Vad Ur & Penn erbjuder dig
Hos Ur & Penn blir du del av en företagskultur som präglas av stort engagemang, öppenhet och stora ambitioner. Bolaget gör en storsatsning inom HR-området för att uppnå målet att bli en av Sveriges mest eftertraktade arbetsgivare. Detta är därför till en fantastisk möjlighet för dig som vill vara med från start på en storslagen resa i ett bolag med ambitionen att bli bäst i sin kategori! Du utgår från huvudkontoret i Upplands Väsby strax utanför Stockholm och kommer arbeta heltid, måndag till fredag och erbjuds fast lön. Läs mer om Ur & Penn här!

START: Omgående
PLATS: Stockholm, Upplands Väsby
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Consultant Manager Amy Disley, amy@oddwork.se
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-03-16

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2016-02-15

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2670808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: