HR-assistent med fokus på rekrytering!

Magna AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Kundföretaget

Vår kund är ett statligt företag med huvudkontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Solna. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.

Publiceringsdatum
2015-11-09

Dina arbetsuppgifter
Som HR rekryteringsstöd hos vår kund kommer du att ingå i ett team om tre medarbetare. I samverkan med dina kollegor kommer arbetet i huvudsak att innebära, urvalsuppgifter, bokning av intervjuer, referenstagningar, kandidatkontakt samt en del operativa HR-frågor. Förutom detta så kommer tjänsten innebära inblandning inom enheten för studentrelationer och konsultadministration.

Omfattningen av tjänsten är 100% med start omgående och fram tills 31:a dec 2015 med stora chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av oss på Magna men arbetar som konsult det vill säga uthyrd till kundföretaget.

Profil
Vi söker dig som just avslutat din utbildning inom HR, PAO eller motsvarade. Du har någon form av erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Är administrativt obehindrad, van att arbeta med datorn som verktyg och har god förståelse av MS Office.

Dina personliga egenskaper
För att trivas på företaget tror vi att du är ansvarsfull, noggrann i ditt sätt att ta dig an arbetsuppgifter, orädd att våga ta initiativ samt att kommunicera och du innehar ett lösningsfokuserat förhållningssätt! Vi kommer att fokusera på potential och lägga störst tonvikt vid din personliga lämplighet.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande.
Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Tollstoy på tel. 08-501 685 01 alternativt jessica.tollstoy@magna.se

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6448
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Tollstoy 08-50168501 jessica.tollstoy@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2518114

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: