HR-assistent? Läs det här! Vi erbjuder ett spännande uppdrag på

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Har du dokumenterad administrativ erfarenhet, inklusive inom Human Resources? Låter det intressant att arbeta med rekrytering på en europeisk myndighet? Då kan detta vara tillfället för dig!
Om tjänsten
På Perido hjälper vi nu vår kund ECDC att hitta en HR-assistent till deras personalavdelningen. ECDC en oberoende myndighet inom Europeiska unionen, med uppdrag att stärka Europas försvar mot infektionssjukdomar samt identifiera, bedöma och kommunicera nuvarande och framväxande hot mot människors hälsa som orsakas av infektionssjukdomar. Kontoret är beläget i Solna, strax utanför Stockholms innerstad. På grund av pandemin arbetar personalen för närvarande mestadels hemifrån, detta kan dock komma att ändras beroende på den epidemiologiska situationen.
Dina dagliga uppgifter
Som HR-assistent kommer du att rapportera till gruppchefen för HRS (HR Services) och fokus för denna tjänst ligger på rekrytering. Dagliga uppgifter:
Stödja rekryteringsprocesser genom att samordna rekryteringsförfaranden, kontakta och kommunicera med urvalskommittéer och kandidater, samt förbereda relevant pappersarbete.
Kommunicera med personal i HR-frågor gällande kompetens inklusive utarbetande av informationsanteckningar, instruktioner och webbinnehåll.
Ge service till personal internt, såväl som externt mot kandidater och övriga externa kontakter.
Ge allmän support genom att ta emot inkommande samtal, e-post och dokumentation.
Utarbeta och tillhandahålla data och indata för rapporter och statistik i HR-frågor.
Hantering av pappersdokument samt elektroniska dokument (posta, skriva, kopiera och skanna).
Uppdatera information och hantera arbetsflöden i HR-informationssystem.
Hantera konfidentiella personuppgifter och filer.
Stötta alla HR-processer och arbetsflöden.
Utföra övriga uppgifter som tilldelas av handledaren.

Publiceringsdatum
2022-02-02

Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll bör du vara ansvarstagande och ha förmåga att ta egna initiativ. Du kan kommunicera effektivt på engelska på alla nivåer, internt och externt, på ett lämpligt sätt och du ser till att alltid erbjuda en hög nivå av service. Kvalitet definierar ditt arbete och du är lösningsorienterad såväl som en aktiv lyssnare. Dessutom ser vi att du kan arbeta effektivt även under högre arbetsbelastning och att du har stor erfarenhet av att organiera och prioritera ditt arbete därefter. Du beskrivs som en sann lagspelare - med färdigheter i teambuilding och samarbete - även om du arbetar minst lika bra självständigt med minimal handledning. Slutligen är det viktigt att du vet du hur du hanterar konfidentiell information med diskretion.
Passar du in i profilen och tycker att det här låter som en spännande möjlighet till berikande erfarenheter? Vänligen skicka oss din ansökan skriven på engelska så snart som möjligt!
Vi söker dig som har:
Utbildning på universitetsnivå eller annan relevant eftergymnasial utbildning, helst inom personalområdet
Erfarenhet av att arbeta på en HR-avdelning inkluderat personaladministration, företrädesvis i en mångkulturell miljö
Relevant erfarenhet och kunskap kopplat till ovan nämnda arbetsuppgifter
Administrativa färdigheter och är noggrann med filer och dokument
Grundläggande kunskap i MS Office (Word, Excel, Power Point och Outlook)
Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltidsanställning, fram till 2022-12-31. Start 2022-02-14.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32882 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
116 45  STOCKHOLM

Jobbnummer
6305744

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: