HR-assistent 30% till Scouterna

Scouterna / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scouterna i Stockholm, Västerås, Linköping, Göteborg, Kristianstad eller i hela Sverige

Tillsammans kan vi göra mer!
Scouterna ger över 68 665 barn och unga från alla delar av samhället chansen att uppleva äventyr tillsammans och växa som individer. Det innebär att vi varje dag bidrar till ett öppet samhälle präglat av mångfald och respekt, något som är mer aktuellt än någonsin. Att vi har 100 års erfarenhet av aktivt uteliv innebär också att vi har erfarenheter vi gärna delar med oss av - allt från gruppdynamik och ledarskap till personlig utveckling och stärkt självkänsla. Hur vill du vara med och bidra?

Scouterna

Scouterna är inne i en spännande utvecklingsfas. Som en av få ideella rörelser ökar vi i medlemsantal och vi arbetar målmedvetet med att implementera vårt uppdaterade program, våra nya ledarutbildningar och fortsätta utveckla vårt kommunikationsarbete. Scouternas kansliorganisation stödjer och utvecklar scouting, både lokalt och nationellt. Vi söker nu en HR-assistent för deltidsarbete som vill arbeta 30% vid vårt rikskansli i Stockholm.

Tjänsten

I rollen som HR-assistent har du en viktig roll i det löpande personalarbetet och kommer vara ett assisterande stöd för HR-ansvarig. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innefattar bland annat att svara på inkommande mail, sköta löpande HR-administration, ansvara för arkivering och att uppdatera mallar. Du kommer även att vara ett rekryteringsstöd i vårt rekryteringsverktyg ReachMee och få möjlighet att administrera, göra urval och genomföra telefonintervjuer. Här får du möjlighet till ett varierande och betydelsefullt arbete tillsammans med engagerade kollegor.

Kvalifikationer och egenskaper

För att passa för rollen tror vi att det är viktigt att du:

• Är serviceinriktad och flexibel i att kunna ta dig an nya uppgifter.
• Har någon form av eftergymnasial utbildning inom HR-området.
• Är ordningsam, strukturerad och noggrann.
• Har hög integritet samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Har goda datorkunskaper och är bekväm i Office-paketet.
• Har någon form av arbetslivserfarenhet inom administration/service.
• Arbetslivserfarenhet som HR-administratör eller rekryterare är meriterande.
• Har ett intresse för personalfrågor och ideell verksamhet. Erfarenhet från ideella organisationer, ideellt eller professionellt, är meriterande.

Publiceringsdatum
2017-05-11

Anställningsvillkor
Arbetsgivaren är Scouterna och tjänsten är placerad i Stockholm. Det är en visstidsanställning på 30% med tillträde så snart som möjligt och tjänsten beräknas pågå till och med februari 2018, med möjlighet till förlängning. Scouterna omfattas av kollektivavtal mellan IDEA och Unionen. Scouterna eftersträvar större mångfald och ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Så ansöker du
Vi tar endast emot din ansökan via www.scouterna.se/jobb Ansökan ska innehålla ett personligt brev, CV samt löneanspråk per timme. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast, dock senast 4 juni.

Eventuella frågor om tjänsten ställer du i första hand till:

Isabelle Lilja, 08-555 065 90, isabelle.lilja@scouterna.se (HR-ansvarig)

Du kan även ställa frågor till:

Sassa Orebring, 076-853 94 52, sassa.orebring@scouterna.se (facklig representant Unionen)

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning t.o.m februari 2018 Deltid 30%

Ersättning
Fast timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scouterna

Adress
Scouterna
Box 420 34
126 12 Stockholm
12935 Stockholm

Kontorsadress
Instrumentvägen 19

Jobbnummer
3493328

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scouterna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scouterna: