HR-assistent

Flens Kommun / Ekonomiassistentjobb / Flen
2017-09-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-assistent" (publicerad 2018-12-18) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Policy för personalpolitiken i Flens kommun är den grund som ska vara vägledande för hur vi ska ha det på jobbet och hur vi gör en bra arbetsplats bättre. Tillsammans fyller vi hjärtat med innehåll och skapar stolthet över vårt viktiga uppdrag.



Vi ska nu fortsätta utveckla policyns sju områden och söker nu en HR-assistent som vill vara en del av det arbetet. Som HR-assistent hos oss kommer du att få möjlighet att delta i alla processer och bidra med kunskaper inom hela HR-området. Din roll blir att samordna delar av arbetet på avdelningen och bland annat ta fram underlag, statistik och omvärldsbevaka olika aktuella ämnen. Del av tjänsten kommer även att vara administrativt stöd till kommunledningen. För rätt person finns goda karriärmöjligheter inom avdelningen och kommunen.



HR-avdelningen i Flens kommun består av HR-chef, kommunjurist, tre HR-specialister, fyra lönespecialister och en systemförvaltare/teamledare. Vi är en mindre, prestigelös organisation med snabba beslutsvägar som nu står i startgropen för att förverkliga vår policy för personalpolitik vilket kräver att vi agerar tillsammans och är öppna för förändring. Vi har roliga, utmanande och utvecklande år framför oss! Vill du vara med?



Vi tror att du har en akademisk utbildning inom HR och framförallt har du ett eget driv, kan ta egna initiativ och är intresserad av människor, relationer och HR-frågor. Vidare ser vi att du känner igen dig i följande påståenden:



• du har väl grundade och tydliga värderingar och kan fatta beslut utifrån dem
• du arbetar bra med andra individer genom att lyssna och kommunicera på ett tydligt sätt
• du är strukturerad, systematisk och kan avsluta påbörjade uppgifter
• du är flexibel, vilket innebär att du kan anta arbetsuppgifter av varierande svårighetsgrad
• du har intresse för att arbeta med olika digitala stödsystem och tycker om att vara support till chefer

Vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss i Flens kommun. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling och ett molnbaserat arbetssätt i Google-miljö. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Se vår hemsida www.flen.se för mer information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-09-25

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell, prestationsbaserad lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Witt, Jurist, tf HR-chef 0157-43 00 98
Eva Sjöberg, HR-specialist eva.sjoberg@flen.se 0157-43 00 92
Fackliga representanter, nås via kommunens växel 0157- 43 00 00

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Box 210
64223 Flen

Kontorsadress
Box 210

Jobbnummer
3716449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: