HR-administratör till Universitetskanslersämbetet

Universitetskanslersämbetet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Universitetskanslersämbetet i Stockholm

Universitetskanslersämbetet (UKÄ) ska bidra till att stärka den svenska högskolan och Sverige som kunskapsnation. Vi granskar kvaliteten på högskoleutbildningarna, analyserar och följer upp utvecklingen inom högskolan, ansvarar för högskolestatistiken, granskar hur effektivt universiteten och högskolorna utnyttjar sina resurser och vi utövar tillsyn och bevakar studenternas rättssäkerhet. Mer information om vår verksamhet finner du på www.uk-ambetet.se

Avdelningen för administration och IT ansvarar för att samordna, styra och följa upp strategiska frågor som rör avdelningens verksamhetsområden, samt för att löpande utveckla och försörja UKÄ med administrativt stöd.  Avdelningen består av 12 medarbetare som är uppdelade på ekonomi, HR, IT, kontorsservice/lokalförsörjning, upphandling samt arkiv och registratur.

Publiceringsdatum
2014-04-16

Dina arbetsuppgifter
En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara administrativ kontaktperson gentemot SSC (Statens Service Center) som hanterar vår löneadministration från och med maj 2014. Övriga arbetsuppgifter är inom arbetsmiljö, lika villkor, ergonomi, friskvård och introduktion av nyanställda. Du kommer även vara ett administrativt stöd i fackliga förhandlingar samt arbeta med utveckling och uppdatering av riktlinjer, rutiner och HR-funktionens del av intranätet. Det kan även bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom HR eller inom andra arbetsområden som finns på avdelningen.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning HR, eller motsvarande. Vi ser gärna att du har viss arbetslivserfarenhet inom HR. Du har ett stort intresse för HR-frågor och vill utveckla dig inom området. Du har en god administrativ förmåga samt är serviceinriktad och flexibel.  Du har god initiativförmåga och har lätt för att samarbeta. Många kontakter internt och externt förutsätter en god kommunikativ förmåga. Eftersom protokollskrivning ingår i arbetsuppgifterna krävs att du behärskar svenska väl i tal och skrift. Vi förutsätter goda kunskaper i Office-paketet. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Universitetskanslersämbetet strävar efter en jämn kön- och åldersfördelning på myndigheten och värnar om en rekrytering som är fri från diskriminering.

Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat på sex månader under föräldraledighet från och med augusti 2014. Tjänsten är på heltid, men deltid kan vara aktuellt om det är önskvärt.

Mer information
För kompletterande information är du välkommen att kontakta HR-strategen Lena Nirland. Personalorganisationernas företrädare är Camilla Georgsson (SACO), och Anna Lundh (ST). Samtliga nås via myndighetens växel, tfn 08-563 085 00.

Så ansöker du
Du söker tjänsten via www.uk-ambetet.se/jobb.  Välkommen med din ansökan senast den 7 maj.

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Sommarjobb

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Universitetskanslersämbetet

Adress
Universitetskanslersämbetet
Box 7703
10395 Stockholm

Jobbnummer
1845104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Universitetskanslersämbetet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Universitetskanslersämbetet: