HR-administratör till Universitetskanslersämbetet
Universitetskanslersämbetet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Universitetskanslersämbetet i Stockholm Universitetskanslersämbetet (UKÄ) ska bidra till att stärka den svenska högskolan och Sverige som kunskapsnation. Vi granskar kvaliteten på högskoleutbildningarna, analyserar och följer upp utvecklingen inom högskolan, ansvarar för högskolestatistiken, granskar hur effektivt universiteten och högskolorna utnyttjar sina resurser och vi utövar tillsyn och bevakar studenternas rättssäkerhet. Mer information om vår verksamhet finner du på
www.uk-ambetet.seAvdelningen för administration och IT ansvarar för att samordna, styra och följa upp strategiska frågor som rör avdelningens verksamhetsområden, samt för att löpande utveckla och försörja UKÄ med administrativt stöd. Avdelningen består av 12 medarbetare som är uppdelade på ekonomi, HR, IT, kontorsservice/lokalförsörjning, upphandling samt arkiv och registratur.
Publiceringsdatum2014-04-16Dina arbetsuppgifterEn av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara administrativ kontaktperson gentemot SSC (Statens Service Center) som hanterar vår löneadministration från och med maj 2014. Övriga arbetsuppgifter är inom arbetsmiljö, lika villkor, ergonomi, friskvård och introduktion av nyanställda. Du kommer även vara ett administrativt stöd i fackliga förhandlingar samt arbeta med utveckling och uppdatering av riktlinjer, rutiner och HR-funktionens del av intranätet. Det kan även bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom HR eller inom andra arbetsområden som finns på avdelningen.
Kravprofil för detta jobbVi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning HR, eller motsvarande. Vi ser gärna att du har viss arbetslivserfarenhet inom HR. Du har ett stort intresse för HR-frågor och vill utveckla dig inom området. Du har en god administrativ förmåga samt är serviceinriktad och flexibel. Du har god initiativförmåga och har lätt för att samarbeta. Många kontakter internt och externt förutsätter en god kommunikativ förmåga. Eftersom protokollskrivning ingår i arbetsuppgifterna krävs att du behärskar svenska väl i tal och skrift. Vi förutsätter goda kunskaper i Office-paketet. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Universitetskanslersämbetet strävar efter en jämn kön- och åldersfördelning på myndigheten och värnar om en rekrytering som är fri från diskriminering.
Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat på sex månader under föräldraledighet från och med augusti 2014. Tjänsten är på heltid, men deltid kan vara aktuellt om det är önskvärt.
Mer information
För kompletterande information är du välkommen att kontakta HR-strategen Lena Nirland. Personalorganisationernas företrädare är Camilla Georgsson (SACO), och Anna Lundh (ST). Samtliga nås via myndighetens växel, tfn 08-563 085 00.
Så ansöker duDu söker tjänsten via
www.uk-ambetet.se/jobb. Välkommen med din ansökan senast den 7 maj.
Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Sommarjobb
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUniversitetskanslersämbetet
AdressUniversitetskanslersämbetet
Box 7703
10395 Stockholm
Jobbnummer 1845104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.