HR-administratör till Tillväxtverket
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Arjeplog,
Sorsele,
Arvidsjaur,
Malå,
Jokkmokk eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Arjeplog,
Jokkmokk,
Storuman,
Älvsbyn,
Lycksele eller i
hela Sverige Tillväxtverket arbetar för hållbar tillväxt och konkurrenskraftiga företag i alla delar av Sverige. Det gör vi genom att stärka företag och regioner. Vi erbjuder kunskap, nätverk och finansiering. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är nationell myndighet med regional närvaro på nio orter. Ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar är vår vision.
Start av tjänsten är så snart som möjligt och ett första avtal kommer att skrivas fram till årsskiftet. Tjänsten är på heltid och du blir anställd som konsult via Poolia. Det finns möjligheter att utgå från något av Tillväxtverkets kontor, eller att helt jobba på distans.
Publiceringsdatum2022-08-25Om tjänstenHR-enheten arbetar med att driva HR-frågorna på myndigheten samt att ge stöd till Tillväxtverkets chefer och medarbetare. Enheten består av 13 medarbetare, HR-administratörer, HR-strateger, HR-specialister och HR-chef. Du kommer att arbeta för hela myndigheten tillsammans med dina kollegor i HR-teamet. Du kommer att driva egna projekt och samverka med dina kollegor på HR-enheten. Du kommer att ha en aktiv roll och aktivt samverka med andra enheter på myndigheten med förbättringsarbete.
Exempel på arbetsområden:
• Vara stöd i frågor från chefer och medarbetare
• Friskvårdssatsningar Digitalisering av arbetssätt
• Uppdatera rutiner utifrån myndighetens avtal och perspektiv.
• Avstämning utifrån varsel, flextid, löner
• Stötta vid rekryteringsprocessen
• Uppdatering av medarbetarsidor
• Övrigt förekommande uppgifter på en HR-enhet
Vem är du?
För att söka tjänsten ska du ha:
• Eftergymnasial utbildning inom personal/HR eller ekonomi eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömmer som likvärdig
• Minst ett års erfarenhet av administrativt arbete
• Erfarenhet av utveckling av administrativa processer och verktyg
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Meriterande är:
• Vana att arbeta i många olika system parallellt
• Erfarenhet av lönesystemet Primula. Erfarenhet rekryteringsverktyget Reachmee
• Erfarenhet av rekrytering
• Erfarenhet av statlig verksamhet
Som person söker vi dig som har en hög administrativ förmåga, är noggrann med hög drivkraft. Det är även viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga samt att du tycker om flexibilitet. Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "65550".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Väst AB
Kontakt Johanna Tovesson
johanna.tovesson@poolia.se Jobbnummer 6919189
Observera att sista ansökningsdag har passerat.