HR-administratör till Naturvårdsverket

Naturvårdsverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Naturvårdsverket i Stockholm, Östersund eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en administrativ roll med bredd inom hela HR-området och där du tillsammans med dina HR-kollegor säkerställer välfungerande HR-processer? Just nu söker vi en HR-administratör till vår HR-enhet!

HR-enheten på Naturvårdsverket är en kompetensstark enhet med åtta medarbetare som har till uppgift att skapa goda förutsättningar för ett professionellt ledar- och medarbetarskap i organisationen samt bidra till ett gott arbetsklimat. Vi säkerställer välfungerande HR-processer genom att ge stöd i frågor rörande rekrytering, anställning, kompetensförsörjning och arbetsmiljö samt ledar- och medarbetarutveckling. HR-enheten strävar efter att vara en professionell och strategisk partner som ger verksamheten ett träffsäkert stöd. Vi jobbar hela tiden med att utveckla våra arbetssätt och vi ser samarbetet inom enheten som en avgörande faktor. HR-enheten är en del av Förvaltningsavdelningen på Naturvårdsverket.

Arbetsuppgifter
Som HR-administratör hos oss kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom hela HR-området men med tyngdpunkt på rekrytering och anställning. Ytterligare arbetsuppgifter som kan förekomma är arbete med statistik, presentationer, protokoll, utlämnande av handlingar, mötesbokningar, uppdatera information på intranätet samt stötta i delar av rekryteringsprocessen. Du kommer även hantera inkommande frågor i HR-enhetens funktionsbrevlåda där du både besvarar frågor själv samt fördelar vidare till kollegor på enheten.

Arbetet kommer att erbjuda en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg i samarbete med dina kollegor på HR-enheten. Då vi för närvarande har stort fokus på att utveckla och tydliggöra våra processer och arbetssätt kommer du även ha en viktig roll i att tydliggöra våra administrativa rutiner inom enheten.

Du är en naturlig knytpunkt för myndighetens HR-arbete vilket innebär många kontaktytor. På enheten finns ytterligare en HR-administratör med inriktning lön och ni kommer ha enskilda ansvarsområden men även jobba tillsammans och fördela inkommande uppgifter mellan er. Förutom nära samarbete med dina kollegor på HR-enheten kommer du ha mycket kontakt med myndighetens chefer och olika funktioner på vår Förvaltningsavdelning.

Din kompetens
Du har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot HR, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och är det dessutom från arbete inom HR-området är det ett plus. Du har goda kunskaper i svenska språket muntligt såväl som skriftligt och du har god vana av att arbeta med Officepaketet. Vi värdesätter att du snabbt lär dig arbeta i nya system som du kan behöva i arbetet och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i personal- och rekryteringssystem såsom Primula och ReachMee.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i statlig förvaltning samt kännedom om de regelverk som berör anställningsvillkor inom staten.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.

Rollen ställer krav på att du är strukturerad och noggrann, tar egna initiativ och självständigt driver arbetet framåt samtidigt som du är lyhörd och har förmåga att lyssna in verksamhetens behov. Du trivs med att ge service och hitta lösningar och vill tillsammans med oss ge bästa tänkbara stöd till verksamheten. Du delar vår syn att det ska vara roligt och utvecklande att gå till jobbet och att vi har lyckats när våra chefer känner sig trygga i sin roll och alla våra medarbetare trivs och är stolta över att arbeta hos oss.

Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm eller Östersund. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2022-05-27

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 14 juni. Intervjuer kommer att ske i huvudsak under vecka 26 och vecka 27.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta följande personer via växeln, tel.nr. 010-698 10 00.

Maria Made, vikarierande HR-chef

Fackliga företrädare för Saco-S respektive ST på Naturvårdsverket

Om Naturvårdsverket
Naturvårdsverket har en central roll i miljöarbetet och arbetar pådrivande, stödjande och samlande vid genomförandet av miljöpolitiken. Vi ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning.

Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Naturvårdsverket

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Naturvårdsverket (org.nr 202100-1975), http://www.naturvardsverket.se/

Jobbnummer
6689920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Naturvårdsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Naturvårdsverket: