HR-administratör till ledande fordonsaktör!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Nu har du chansen till ett nytt och stimulerande arbete inom HR! Vi söker dig som är analytisk och har en stor erfarenhet av arbete i Excel. Är du en energisk person som trivs att arbeta självständigt med administrativa uppgifter i ett högt tempo? Då har vi jobbet för dig!

Om jobbet
Tjänsten som HR-administratör inriktar sig mot tidfilshantering och rapporter med information om tid och tidavikelser. Du arbetar med att administrera denna typ av information i olika system och arbetar mycket med att analysera data därefter. Din roll är att stötta vår kund med tidfilshantering och fokusera på att lösa problem som dyker upp på ett analytiskt och strukturerat sätt. Detta är en tjänst för dig som är kommunikativ, som lätt kan ta egna initiativ och som tycker om att arbeta självständigt. I din roll kommer du att arbeta tillsammans med andra administratörer i en mindre men energifylld miljö, med öppet klimat och god stämning. Du kommer att fokusera mycket på programvaran Excel och det är viktigt att du känner dig trygg med det som verktyg.

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Stötta och samarbeta med personer inom andra HR funktioner
• Ansvara för egna processer och case
• Stötta vid utveckling av nya system
• Dokumentation av problem och fel i olika system

Om dig
Vi söker dig som är utbildad inom HR eller närliggande område och med relevant erfarenhet inom HR. Din tidigare erfarenhet av HR administration gör att du snabbt kommer in i de nya arbetsuppgifterna. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med löneadministration, arbetsrätt samt med administration kring tidrapporter. Du har lätt för att tolka och förstå avtal, föreskrifter och riktlinjer.

Som person är du analytisk, detaljfokuserad och noggrann i ditt arbete. Du är serviceminded och flexibel samtidigt som du är självgående med en förmåga att driva egna processer. Vidare är det viktigt att du trivs att arbeta i ett högt arbetstempo och kan behålla fokus i stressiga situationer så väl som att kunna prioritera och strukturera ditt arbete för att nå uppsatta deadlines. Du har en god teknisk förståelse och kan snabbt sätta dig in i olika system. Goda kunskaper i Excel är en förutsättning för denna tjänst. Då du kommer att arbeta i en global organisation med engelska som koncernspråk är det viktigt att du är flytande i Engelska, så väl i tal som skrift. Tidigare erfarenhet inom fordonsindustrin är meriterande.

Viktigt för tjänsten är:

• Erfarenhet av administrativt arbete inom HR
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
• Analytisk förmåga
• Mycket goda kunskaper i Excel

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som HR-administratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader med goda chanser till fortsättning för rätt person.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på 031-7254538.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtis

Publiceringsdatum
2017-11-16

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3805818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: