HR-administratör
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.OBS läs hela annonstexten på GU:s hemsida,
https://www.gu.se/jobba-hos-oss/lediga-anstallningarKonstnärliga fakulteten består av institutionerna HDK-Valand - Högskolan för konst och design och Högskolan för scen och musik.
Nu söker HDK-Valand en personaladministratör. Du blir en del av HR-funktionen.
HR-funktionen vid HDK-Valand tillhör den administrativa enheten tillsammans med utbildning-, forskning-, ekonomi-, kommunikation- och myndighetsstöd. Inom HR arbetar idag en personalhandläggare och tre personaladministratörer.
Personalhandläggaren utgör ett strategiskt stöd till institutionens chefer och personaladministratörerna fungerar som operativt stöd i diverse HR-frågor. Personaladministratörernas roll ser likadana ut, men mot olika enheter. HR-funktionen på HDK-Valand har ett nära samarbete med personalsamordnaren på Konstnärliga fakulteten samt HR-kollegorna på Högskolan för scen och musik. Vi har även ett nära samarbete med andra funktioner inom institutionen.
Då en av våra kollegor har valt att gå vidare i karriären söker vi nu en personaladministratör till vårt team. Vi erbjuder dig en kreativ och stimulerande arbetsmiljö där samarbete kännetecknar vardagen. Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Här erbjuds ett omväxlande och spännande arbete i en konstnärlig miljö där du utgör ett konsultativt och verksamhetsnära stöd till chefer och medarbetare. I rollen arbetar du gentemot ett par chefer som första kontakt och stöd i HR-frågor. Du hanterar löpande personaladministration, har kontakt med andra myndigheter samt stöttar i rehabiliteringsärenden och rekryteringsprocesser. Därutöver bidrar du till gemensam utveckling av rutiner och arbetssätt samt stöttar HR-kollegor vid behov. Du har på sikt möjlighet att ta dig an olika fokusområden att utvecklas inom, som arbetsmiljö, rekrytering eller lönebildning.
Vi erbjuder dig en bred roll med möjlighet till fördjupning inom vissa områden eftersom vi arbetar med frågor som berör hela HR-området.
Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid.
De system vi arbetar med är bland annat Primula, ReachMee, Retendo, Office 365, Teams och Zoom.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning personal, arbetsliv och organisation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen. Du har minst tre års erfarenhet av liknande arbete. Du kan kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska, då språken används i det dagliga arbetet.
För att trivas i rollen som personaladministratör hos oss är du en strukturerad person som har en professionell inställning med hög servicenivå. Du kan prioritera mellan arbetsuppgifter för att anpassa dig till verksamhetens behov, kan driva ditt arbete självständigt, men även ta stöd av dina kollegor när det behövs. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor behöver du ha kommunikativa och pedagogiska färdigheter samt stor förmåga att samarbeta. Då institutionen ständigt står inför nya utmaningar är det viktigt att vara nyfiken, innovativ och ha förmåga att möta och hantera förändringar. Du har vana av att arbeta i olika administrativa system.
Vi gör en helhetsbedömning och kommer att anställa den som bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra ovannämnda arbetsuppgifter.
Anställning
• Tillsvidareanställning på 100 %, provanställning kan komma att tillämpas.
• Anställningen är placerad vid HDK-Valand i Göteborg
• Startdatum är 1 april 2024, eller enligt överenskommelse
Tillsättningsförfarande
Intervjuer planeras att hållas digitalt 15 och 18 mars.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta administrativ chef Anna Blad,
anna.blad@gu.se.
Om du har frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Personalhandläggare Johanna Almroth,
johanna.almroth@gu.seFackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:
https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-03-07
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153),
http://www.gu.se/ Arbetsplats Göteborgs universitet
Jobbnummer 8473172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.