HR- administratör till storbolag i Stockholm

Bravura Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-01-31


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker en HR-administratör för ett uppdrag på 100 % med start 3 mars 2025 och pågående till 31 december 2025, med möjlighet till hybridarbete.
Som HR-administratör blir du en del av sektionen HR-utveckling och verksamhetsstöd, där du samarbetar nära en annan HR-administratör samt strateger, specialister och en systemspecialist. Sektionen är en del av HR-avdelningen, som består av cirka 20 medarbetare, och vi arbetar i olika tvärfunktionella grupper för att stödja organisationen på bästa sätt.

Publiceringsdatum
2025-01-31

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 10månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hosföretaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är under rekryteringsprocessen.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ha en central administrativ funktion inom HR-avdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Hantering av inkommande ärenden i HR:s funktionsbrevlåda
Administration av företagets förmåner
Registrering och support av grunddata i personalsystemet Heroma
Säkerställande av korrekta anställnings- och personuppgifter samt schemaläggning
Utlämnande av allmänna handlingar, diarieföring och arkivering
Administrativt stöd till HR-ledningen
Webbredaktörsuppgifter för HR-avdelningen
Medverkan i utvecklingsarbeten inom HR, särskilt inom effektivisering, digitalisering och masterdata
Bidra till att etablera ett mer proaktivt, verksamhetsnära och flexibelt arbetssätt

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som har:
Minst 2 års erfarenhet från en bred administrativ HR-roll
Minst 2 års erfarenhet av arbete i personaladministrativa- och lönesystem
Tidigare erfarenhet från offentlig verksamhet
Erfarenhet av arbete i en support- eller servicerelaterad roll
Minst 1 års erfarenhet av Heroma (lön- och personalsystem)

För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du har en god administrativ förmåga, arbetar effektivt och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt. Då rollen innebär nära samarbete med både kollegor och andra avdelningar är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll där du både supporterar och utvecklar arbetssätt.

Övrig information
Start: 3 marsPlats: StockholmLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803), https://www.bravura.se

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
9138609

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: