HR Support & Payroll
Väderstad AB / Administratörsjobb / Mjölby
2025-02-10
Visa alla administratörsjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Väderstad AB i Mjölby,
Ödeshög,
Linköping,
Västervik eller i
hela Sverige Väderstad - En plats där tradition möter innovation och där varje medarbetare är en nyckelspelare i vår framgångssaga!
Publiceringsdatum2025-02-10Om företagetVäderstad är inte bara ett företag, det är en familj. Med våra rötter i lantbruket och en passion för banbrytande teknologi är vi en ledande aktör inom jordbruksbranschen. Vår stolthet ligger i våra produkter och de långvariga relationer vi bygger med våra kunder runt om i världen.
Vill du ha mer info så kolla gärna på denna korta film om Väderstad AB.
https://www.youtube.com/watch?v=otyG_kgySbgOm rollen:
I rollen som HR Support & Payroll specialist arbetar du självständigt med varierande arbetsuppgifter inom löne- och personaladministrativa området och har ett stort ansvar för att möta organisationen med service och support.
Du kommer vara ett stöd till chefer i systemfrågor, lag- och avtalsfrågor, samt vara specialist inom de olika kollektivavtalen.
Dina ansvarsområden:
• Support, administrativt stöd och lönehantering för våra 1100 medarbetare i Sverige.
• Koordinering och implementering av HR-processer, särskilt inom Workday och/eller IFS-plattformen.
• Hantering av systemfrågor och specialiststöd inom kollektivavtal, pensioner och förmåner.
• Utveckling av arbetssätt och rutiner inom HR, med fokus på att maximera effektivitet och kundnöjdhet.
Vi söker dig som:
• Har relevant utbildning inom HR-/Löneadministration eller motsvarande kunskapsnivå
• Har väl dokumenterad erfarenhet inom HR-livscykeln.
• Är strukturerad, analytisk, problemlösande och har förmåga att skapa goda samarbeten och kundnöjdhet.
• Brinner för att ge högklassig service och trivs i en mångfacetterad "spindel i nätet"-roll.
• Har gedigna kunskaper i och förståelse för lönehanteringsprocessen.
• Erfarenhet av förbättringsarbeten och digitaliseringsprojekt.
• Besitter goda kunskaper i Officepaketet och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Utöver det ser vi gärna att du har:
• Flerårig erfarenhet inom HR-administration
• Erfarenhet av HRIS (särskilt Workday och IFS Time)
• Flerårig erfarenhet inom lönehantering
Varför Väderstad:
En unik möjlighet att vara en del av ett globalt erkänt företag med starka värderingar och en tydlig vision för framtiden.
Spännande utmaningar och möjligheter till personlig och professionell utveckling i en dynamisk och stöttande arbetsmiljö.
En kultur som präglas av öppenhet, samarbete och respekt för varje individ.
Plats:
Väderstad, med möjlighet till delvis arbete hemifrån eller från vårt kontor i Linköping.
Övrig information:
För frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition Mathias Otterheim på
mathias.otterheim@vaderstad.com eller 0142-818 51.
Så ansöker duÄr du intresserad av tjänsten och motsvarar kraven är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 14 februari.
Notera att ansökningar via e-post inte tas emot. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Väderstad använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
For questions regarding the recruitment process, please contact Mathias Otterheim, Talent Acquisition Specialist at
mathias.otterheim@vaderstad.com or +46 (73) 0465807.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Väderstad AB (org.nr 556944-2808),
https://www.vaderstad.com/se/ Hogstadvägen 2 (
visa karta)
590 21 VÄDERSTAD
Jobbnummer 9154470