HR/Rekryteringsspecialist till Resursenheten
Region Kronoberg, Akutcentrum / Administratörsjobb / Växjö
2015-06-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR/Rekryteringsspecialist till Resursenheten" (publicerad 2016-11-04) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Akutcentrum i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige Vill du vara med och utveckla vår rekryteringsenhet?
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Resursenheten är Region Kronobergs interna bemanningsenhet. Vi står inför en utveckling av vårt rekryteringsarbete och behöver utöka vårt team med en HR/Rekryteringsspecialist. Är du vår nästa kollega?
På vårt kontor är vi 10 personer som arbetar med bemanning och rekrytering. Som HR/Rekryteringsspecialist blir du en del av vår sammansvetsade enhet som präglas av öppenhet, tillit, delaktighet, höga krav och intensivt arbete.
Hos oss på resursenheten trivs de personer som:
• Tycker om mycket kundkontakt
• Gillar att träffa nya människor
• Trivs med ständig utveckling och nya utmaningar
• Kan arbeta i ett högt tempo med flera saker på gång samtidigt
• Vill ha frihet under ansvar och ett nära samarbete med kollegor
Vi rekryterar löpande till denna tjänst.
Publiceringsdatum2015-06-11ArbetsuppgifterIdag är vi två HR/Rekryteringsspecialister på resursenheten som behöver en till duktig kollega att samarbeta med.
Som HR/Rekryteringsspecialist kommer du framför allt att arbeta med rekrytering av personal ut till Region Kronobergs verksamheter.
I tjänsten ingår även andra HR-uppdrag, exempelvis introduktion av nyanställda, AT-läkarrekrytering i Ljungby och verksamhetsutveckling. Nya uppdrag kan tillkomma.
Du kommer att vara stationerad i Växjö med vissa uppdrag i Ljungby.
KvalifikationerFormella kvalifikationer:
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom HR/personalområdet. Tidigare erfarenhet är meriterande, särskilt om du har arbetat med rekrytering.
Du behärskar även svenska och engelska, i både tal och skrift.
Önskvärda personliga egenskaper:
• Stor social förmåga, inlevelsefull, samarbetsvillig, gott bemötande och kundorienterad
• Självsäker, drivande, resultatorienterad och energisk
• Strukturerad, idérik och lösningsinriktad
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Måndag till fredag. 8 - 17 Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-09-01 Enligt överenskommelse. Provanställning i 6 månader.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning i enlighet med Region Kronobergs riktlinjer
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-19
Ange följande referens när du ansöker: AKC 21/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Stattin, HR/Rekryteringsspecialist 0470-582550
christian.stattin@kronoberg.seHelena Zettergren, Verksamhetschef
FöretagRegion Kronoberg, Akutcentrum
AdressRegion Kronoberg, Akutcentrum
Ingelstadsvägen 9
35188 VÄXJÖ
KontorsadressIngelstadsvägen 9 35188 Växjö
Jobbnummer 2333671
Observera att sista ansökningsdag har passerat.