HR Rekryterare
Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 160 butiker runt om i Sverige.
Publiceringsdatum2012-01-05ArbetsuppgifterVi söker dig som vill ansvara för rekryteringen av Lidls framtida medarbetare till vårt huvudkontor. Tjänstens två ansvarsområden kommer att vara att aktivt leda och administrera rekryteringsprocesser av chefer och medarbetare samt att utveckla och ansvara för Lidls arbete med Employer Branding internt och externt.
Du kommer ta fram rekryteringsannonser och understödja rekryterande chef i urvalsprocessen. Då vi har en decentraliserad organisation ska du även agera kontaktperson för våra rekryteringsadministratörer ute på våra regionala kontor. Du kommer även att ta över ansvaret för den interna utbildningen av våra chefer och rekryteringsadministratörer inom rekryteringsområdet.
En stor del av tjänsten kommer initialt att fokusera på att gemensamt med HR-chefen ta fram en strategi för hur Lidl ska utveckla arbetet med Employer Branding. Med strategin som grund kommer du sedan att driva genomförandet av dess olika delar. Som en viktig del av ditt ansvarsområde ingår också att planera och ansvara för Lidls medverkan på olika arbetsmarknadsmässor och samarbeten med högskolor, universitet och andra samarbets-partners inom rekrytering.
Du kommer att ingå i ett litet HR-team som jobbar nära varandra och därför ska du vara öppen för att arbeta brett och delta i olika HR-projekt och processer tillsammans med dina kollegor.
ProfilDu ska ha en akademisk examen inom HR/Personal eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet från en liknande roll, och du har goda kunskaper i Office programmet. Önskvärt är även kunskaper i In-design och sociala medier. Du är en kreativ administratör med vana att ta initiativ och arbeta självständigt.
Som person är du driven och gillar att ta ansvar, du har en hög ambitionsnivå och självfallet känner du stort engagemang för det arbete du gör. Vidare är du mycket social, service-minded och professionell och ett kunnigt stöd för cheferna på rekryteringsområdet.
Du är en god kommunikatör i såväl tal som skrift och du uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska. Kunskaper i tyska är meriterande då en del kontakt med vårt tyska huvudkontor kan förekomma.
Vi erbjuder
Tjänsten är en anställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
På Lidl omfattas du av Kollektivavtal för tjänstemän.
Vi erbjuder ett utmanande men samtidigt krävande arbete. Du som kan omsätta ambitioner och engagemang till handfasta resultat har goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.
Är du vår nästa HR rekryterare?
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida
www.lidl.se. Gå in på vår hemsida och klicka på "Jobb". Klicka på önskad tjänst och sök via länken "Sök jobb online" som du hittar längst ner i annonsen. Där fyller du i formuläret och kan bifoga ditt CV och ditt personliga brev i pdf- eller word-format. Du får gärna även bifoga ett foto. Kopior på betyg och liknande tar du med till en eventuell intervju. Frågor, ring 08-5555 7000
Sista ansökningsdag är den 30 jan 2012.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagLidl Sverige KB
AdressLidl Sverige KB
Jobbnummer 1122243
Observera att sista ansökningsdag har passerat.